متادون دیگر در مراکز درمانی توزیع نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید منتظرالمهدی درباره توزیع داروی متادون در داروخانه ها اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر که متشکل از چندین دستگاه مختلف از جمله وزرات بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: موضوع فروش غیرقانونی داروی متادون از سال های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که فروش داروی متادون با تجویز پزشک فقط در داروخانه ها به فروش برسد.

وی افزود: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها به تصویب رسید، وزیر بهداشت و معاون درمان آن وزارتخانه و رئیس سازمان بهزیستی که دستگاه‌های مرتبط هستند، حضور داشتند و نظرات کارشناسی آنها در حوزه درمان اعتیاد حتماً مورد توجه رئیس‌جمهور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و تصمیم بر آن شده است که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها انجام شود.

منتظرالمهدی گفت: بنابراین تصویب شد که متادون دیگر در مراکز درمانی توزیع نشود و درمان از توزیع جدا گردد. بنابراین قرار شد که پزشکان در صورت نیاز متادون را تجویز کنند و برخی از داروخانه‌ها باید نسبت به تحویل متادون اقدام کنند و البته داروخانه‌ها نیاز به زیرساخت های لازم برای این کار دارند و مدت زمانی اجرای این طرح طول می‌کشد بنابراین با این اقدام می‌توان از فروش غیر قانونی متادون جلوگیری کرد.

به گزارش فارس سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان اضافه کرد: نمی‌توان وجود مشکل در زمینه نشت متادون به بازار آزاد را انکار کرد و به هر حال این طرح بر اساس یک مشکل  واقعی و مهم به تصویب رسیده است.

پایان پیام/

3 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.