سرنوشت یک نامه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا، در نامه محمدرضا ظفرقندی آمده بود: «با عنایت به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر و به ویژه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی بیمه‌گر مطالبات جامعه پزشکی را با تاخیر زمانی قابل توجه به طور معمول بیش از یک سال پرداخت می‌نمایند، این امر مشکلات اقتصادی فراوانی را برای مراکز درمانی و همکاران حوزه سلامت به وجود آورده است که این شرایط روند اجرای سیاست‌های تعیین شده را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. از این رو خواهشمند است در جهت نیل به اهداف مورد نظر در این حوزه، دستور فرمایید اقدامات لازم به منظور رفع مشکلات مورد اشاره در دستور کار نهادهای ذیریط قرار گیرد.» 
1.jpg 109.94 KB

6 روز بعد، محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن پیوست نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در نامه‌ای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر «پیگیری و اقدام لازم برای حل مشکل» را به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.
2.jpg 154.25 KB


مردادماه به پایان رسید و نامه ظفرقندی به همراه دستور «پیگیری و اقدام لازم» رئیس‌جمهور، به دست مدیران سازمان تامین اجتماعی رسید. 5 روز از شهریور ماه گذشته بود که مهرداد محقق‌زاده معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به داوود کرمی مشاور ویژه وزیر رفاه و سرپرست حوزه وزارتی، از واریز مبلغی حدود 65 میلیارد تومان به حساب دفاتر اسناد پزشکی استان‌ها جهت پرداخت مطالبات لغایت مرداد 97 پزشکان طرف قرارداد سراسر کشور خبر داد.
3.jpg 71.05 KB
و در نهایت اصغر پاشاپور مدیرکل پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس ‌جمهور، این نامه را با سلام و صلوات به دفتر محمدرضا ظفرقندی ارسال کرد.
4.jpg 90.39 KB

این بود سرنوشت نامه‌ای که پس از گشتن در چندین نهاد و سازمان و وزارتخانه، نهایتا توانست مطالبات جامعه پزشکی از سازمان تامین اجتماعی را تا مرز یک سال کاهش دهد. 

برای این یک سال، چند نامه دیگر لازم است؟

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.