بیمه سلامت باید طبق بودجه هزینه کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اکبر حق دوست، اظهار داشت: دولت بر اساس شرایط، میزانی را به عنوان بودجه سالیانه برای بیمه سلامت درنظر می گیرد، لذا بیمه سلامت باید تلاش کند که بودجه را به بهترین شکل ممکن هزینه کند.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: هزینه های جاری بیمه سلامت بسیار بیشتر از بودجه ای است که سالانه از سوی دولت به آن اختصاص پیدا می کند، همچنین متولیان ارائه دهنده خدمت بیمه را به عنوان صندوق در نظر می گیرند. بیمه سلامت باید طبق بودجه هزینه کند، لذا تصمیم گیرندگان می بایست در تعیین میزان بودجه و هزینه ها بیشتر توجه کنند.

وی افزود: تعامل قابل قبولی میان بیمه و وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی در بحث خرید راهبردی خدمات وجود دارد، اما ممکن است میان بیمه و وزارت بهداشت برخی اختلاف نظرها دیده شود.

به گزارش مهر حق‌دوست در پایان گفت: بودجه بیمه سلامت مشخص بوده و از سوی دیگر بسته های ارائه خدمت توسط شورای عالی بیمه مشخص شده است، روند افزایش سن، بار بیماری ها و افزایش پوشش بیمه ای نیز در هزینه کرد اعتبارات بی تاثیر نیست. بنابراین تلاش جمعی دولت و وزارت بهداشت برای افزایش برابری و کاهش نابرابری ها در ارائه خدمت تاثیر قابل توجهی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.