اجازه نمی‌دهیم دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه شدگان تامین اجتماعی پول بگیرند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی درباره مطالب مطرح شده در زمینه توقف ارائه خدمت به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز درمانی وزارت بهداشت افزود: به هیچ یک از دانشگاه علوم پزشکی اجازه نمی دهیم به علت تاخیر در پرداختی های سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان این سازمان وجه دریافت کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص اینکه آیا این مطالبات منجر به بروز مشکل در زمینه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی شده، بیان کرد: هرچند این مطالبات تاثیرهایی در زمینه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی داشته، اما از منابع دیگر اعتباراتی جهت تهیه دارو تامین شده و در حال حاضر در زمینه تهیه دارو مشکلی وجود ندارد.

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز پیش از این در رابطه با احتمال توقف ارائه خدمت به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تلاش است که گرفتاری های ناشی از عدم ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی به مردم و قشر کارگری تسری پیدا نکند و بیمه شدگان تامین اجتماعی استان اصفهان دچار زحمت نشوند، اما با وجود این تلاش ها، گمان می رود که بیش از این تاب مقاومت در مقابل این دشواری را نخواهیم داشت. بعید است که از هفته پایانی شهریور و اول مهر بتوانیم کماکان از محل های دیگر، نقدینگی لازم را برای گرداندن امور بیمارستان های دانشگاهی و ارائه خدمت به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تامین کنیم.

وی اظهار کرد: در استان بزرگی مانند اصفهان که دانشگاه علوم پزشکی آن ۲۸ هزار پرسنل مستقیم و ۷ هزار پرسنل غیرمستقیم همراه با خانواده آنها و شرکت های پیمانکار را زیر پوشش خود دارد، این تاخیر و بی نظمی جمعیت زیادی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و اگر تداوم یابد، ممکن است در آینده منجر به کاهش کیفیت و کمیت خدمات شده و ناچار به تعطیلی برخی خدمات و تامین هزینه های خدمات غیر اورژانسی از طریق پرداخت مستقیم باشیم.

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز در همین رابطه گفت: در صورت عدم پرداخت بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی البرز، از ابتدای مهر ماه ارائه خدمات درمانی به بیماران این استان  با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در این صورت به ناچار برای نجات بیمارستان ها از ورشکستگی و عدم توقف فعالیت آنها در ارائه خدمات درمانی باید هزینه درمانی را مستقیم از بیمه شدگان دریافت کرد و آنان با ارائه صورت حساب رسمی به سازمان بیمه گر، مبلغ پرداختی خود را از بیمه دریافت کنند که این اتفاقی خوشایند و مورد پسند نیست.

محمد رضا میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در همین رابطه بیان کرد: در صورت عدم دریافت مطالبات تامین اجتماعی و عدم برقراری مکانیسم مطمئن برای پرداخت منظم، حداکثر از اول مهر ماه از بیمه شدگان این سازمان هزینه خدمات، مستقیم دریافت خواهد شد و آنگاه بیمه شدگان باید سهم بیمه را مستقیم از سازمان بیمه تامین اجتماعی در قبال ارائه صورت حساب رسمی دریافت کنند.

به گزارش ایرنا سعید نمکی، وزیر بهداشت پیش از این درباره میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت گفت: آخرین میزان بدهی های سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت حدود ۹ هزار میلیارد تومان است و حتی برخی دانشگاه های علوم پزشکی حدود ۱۷ یا ۱۸ ماه از سازمان تامین اجتماعی طلب دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.