اولویت‌بندی برای صدور امضای الکترونیک بر عهده وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری با اشاره به موضوع امضای الکترونیکی و صدور کارت هوشمند برای پزشکان اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی در زمینه اجرای امضای الکترونیکی و صدور کارت‌های هوشمند ویژه پزشکان با هیچ گونه مشکلی رو به رو نیست و این کارت‌ها قابلیت امضای الکترونیکی را دارند و سازمان نظام پزشکی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی سازمان‌های ذیربط زیر ساخت‌های لازم در زمینه صدور امضای الکترونیک در کشور فراهم شده است و در مورد توسعه زیر ساخت‌های نسخه نویسی الکترونیکی، سازمان نظام پزشکی آمادگی پاسخ دهی به اجرای طرح امضای الکترونیک و نسخه نویسی را دارد.

وی افزود: فراهم شدن زیر ساخت‌ها و استفاده از امضای الکترونیکی یکی از موضوعات مهم در کشور بوده و نظام پزشکی تدابیر لازم را در زمینه اجرای هر چه بهتر این کار انجام داده است، در حال حاضر امضای الکترونیک بیشتر برای نسخه پیچی داروخانه‌ها و ارائه خدمات در این مراکز انجام می‌شود و به طور کلی اولویت بندی برای صدور امضای الکترونیک بر عهده وزارت بهداشت است.

جهانگیری گفت: امضای الکترونیکی برای اسناد الکترونیکی استفاده و اولویت صدور امضا الکترونیک و کارت هوشمند از سوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود و امروزه امضای الکترونیکی در برخی از مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی اجرا و مورد استفاده قرار می گیرد و پزشکان عمومی و حتی متخصص نیز با امضای الکترونیک نسخه بیماران را تجویز می‌کنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پایان با اشاره به گم شدن مهر پزشکان بیان کرد: اگر پزشکی مهر نظام پزشکی خود را گم کرد باید سریعا به سازمان نظام پزشکی شهر خود اعلام کند تا بیمه‌ها و سازمان‌های ذیربط را مطلع کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.