با توجه به روند پیرشدن جمعیت، نیاز به پزشکی بازساختی بسیار جدی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیرعلی حمیدیه بیان کرد: در گذار دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باید به فرآیندهای تجاری‌سازی محصولات دانش‌محور و نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به محلی برای نشست و توافق اساتید، دانشجویان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مبدل شوند، در این صورت است که می‌توان به بهره‌وری مدنظر در زمینه سیستم‌های آموزش عالی در کشور دست پیدا کرد.

وی توجه به علوم و فناوری‌های جدید در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را ضروری دانست و افزود: یکی از علوم استراتژیک، بومی‌سازی شده و دارای پتانسیل بالا در کشور علوم مربوط به سلول‌های بنیادی است، با توجه به روند پیر شدن جمعیت، میزان نیاز به پزشکی بازساختی بسیار جدی است و در این حوزه کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند.

به گزارش ایرنا حمیدیه در پایان گفت: کشورهای پیشرفته دنیا در حال فعالیت بر روی ساخت اندام‌ها و اجزای بدن انسان هستند و به طور قطع در آینده‌ای نزدیک با ورود شرکت‌های عظیم در این زمینه خبرهای خوبی خواهیم شنید، اکنون بیش از ۱۴۰ شرکت در این حوزه در حال فعالیت هستند که بیش از ۱۰۰ شرکت، عنوان دانش‌بنیانی را دریافت کرده‌اند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.