بیش از ۹۵ درصد آزمایشات پزشکی در داخل کشور قابل انجام است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کامبیز کامیاب حصاری به بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی آسیب شناسی ایران که قرار است در روزهای سوم تا پنجم مهر ۹۸ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، اشاره کرد و افزود: رشته آسیب شناسی، دو شاخه اصلی شامل بالینی و آناتومی است که بخش بالینی مربوط به آزمایش های پزشکی بوده و آناتومی نیز مربوط به نمونه برداری از قسمت های مختلف بدن است.

دبیر علمی بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی آسیب شناسی ایران با اشاره به تفکیک سخنرانی های همایش در مباحث مختلف آسیب شناسی، گفت: در این همایش، اساتید برجسته رشته پاتولوژی در ارتباط با بیماری های زنان، گوارش و کبد، دهان و دندان، سلول شناسی و...، سخنرانی خواهند داشت، یکی از مسائل روز حوزه سلامت، طب انتقال خون است و اینکه می بایست چه اقداماتی در این حوزه انجام شود. همچنین، موضوع میکروب شناسی، بیوشیمی و کنترل کیفی آزمایش های پزشکی، از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امسال برای اولین بار موضوع اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی، در همایش انجمن علمی آسیب شناسی ایران مورد توجه قرار گرفته است، موضوع پزشکی قانونی، از مباحث مهم مرتبط با رشته آسیب شناسی است که به آن خواهیم پرداخت، همچنین برای دستیاران تخصصی پاتولوژی نیز برنامه هایی در همایش امسال داریم، با توجه به مشکلات و شرایط کشور، بیشتر مهمانان همایش امسال، اساتید ایرانی مقیم خارج هستند که سخنرانی خواهند داشت.

کامیاب حصاری در ادامه به انجام آزمایش های پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای که اغلب آزمایشگاه های کشور دارند، بیش از ۹۵ درصد آزمایشات پزشکی در داخل انجام می شود و به ندرت نمونه های آزمایشگاهی بعضا برای هورمون ها و بیماری های نادر، به خارج ارسال می شود.

دبیر علمی بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی آسیب شناسی ایران تصریح کرد: جایگاه رشته پاتولوژی در کشورهای منطقه قابل مقایسه با ایران نیست، پزشکان ما از نظر علمی از توانایی بالایی برخوردارند. 

به گزارش مهر وی در پایان موضوع کیت های مصرفی در آزمایشگاه های پزشکی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: آن دسته از کیت هایی که تولید داخل هستند، مشکلی در تامین آنها وجود ندارد. اما برای تهیه کیت های وارداتی که مورد نیاز آزمایشگاه های پزشکی است، با کمبود و مشکلاتی مواجه هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.