ضریب اشغال تخت در مرکز طبی کودکان بسیار بالاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شروین بدو با بیان اینکه ضریب اشغال تخت در مرکز طبی کودکان امام خمینی بسیار بالا است، اظهار کرد: تمام موارد ابتلای کودکان به بیماری‌های سخت به این مرکز ارجاع داده می‌شود؛ بنابراین ۷۰ درصد از بیماران از سراسر کشور به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رییس بیمارستان مرکز طبی کودکان ادامه داد: مرکز طبی کودکان با کمک شهرداری منطقه، خیرین و سایر ارگان‌ها همراه‌سرا‌هایی را جهت اقامت خانواده کودکان بیمار در نظر گرفته‌است و بخش خصوصی تأمین زمین و محل جهت ایجاد همراه‌سرا  را به عهده گرفته و کمک بزرگی جهت تجهیز ساختمان‌های همراه‌سرا به ما کرده است.

وی افزود: در تلاشیم تا دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران تهیه و تأمین شود. خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی در زمینه تأمین دارو نداشته‌ایم و از طریق داروخانه بیمارستان و ۱۳ آبان، دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران را فراهم کرده‌ایم.

دو گفت: تحریم‌ها مشکلاتی را برای ما در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است، اما خوشبختانه با همکاری بین مراکز مختلف بیمارستانی و کمک وزارت بهداشت، تمام اقدامات جهت تأمین دارو و ملزومات مورد نیاز بیماران انجام شده است.

رییس بیمارستان مرکز طبی کودکان درباره نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی باعث مدیریت منابع مالی و دارویی می‌شود. در بیمارستان امام خمینی و مرکز طبی کودکان زیرساخت‌های لازم در زمینه اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی فراهم شده است، معتقدم که قبل از نسخه‌نویسی الکترونیکی باید موضوع ارجاع الکترونیکی مدنظر قرار بگیرد و بیمارستان امام خمینی به عنوان یک مرکز پیشرو داوطلب شده و زیرساخت‌های لازم را در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیکی فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان‌های بیمه‌گر، سیستم الکترونیکی داروخانه‌های تحت پوشش بیمارستان امام خمینی فعال و به روز شده است و استعلام دارو‌ها و استحقاق سنجی بیماران به روش الکترونیکی انجام می‌شود.

بدو در ادامه با اشاره به مطالبات بیمه‌ای تصریح کرد: مطالبات بیمه‌ای در برخی مواقع به دلیل تاخیر در پرداختی‌ها و طولانی شدن بدهی صندوق‌های بیمه‌گر باعث بروز مسائلی در مرکز طبی کودکان و مراکز درمانی سراسر کشور شده است؛ بیمه تامین اجتماعی حدود ۹ ماه بدهی خود را به مرکز طبی کودکان پرداخت نکرده است. همچنین بیمه سلامت حدود ۸ ماه از مطالبات خود را به مرکز طبی کودکان پرداخت نکرده است.

رییس بیمارستان مرکز طبی کودکان خاطرنشان کرد: با تلاش وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه موضوع بدهی صندوق‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی از جمله مرکز طبی کودکان تا حدودی بر طرف شده است؛ امیدوارم تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه‌ها کاهش پیدا کند، زیرا نقدینگی بیمارستان‌ها و بودجه مراکز درمانی جهت پرداخت بدهی‌های خود به شرکت‌ها دارویی و تجهیزات پزشکی دچار مشکلات متعددی می‌شود.

وی با اشاره به بازبینی کتاب تعرفه خدمات پزشکی افزود: هر سال کتاب تعرفه از سوی شورای عالی بیمه سلامت بازنگری می‌شود که مساله تعرفه ارائه بسته‌های خدمتی از جمله موضوعات مهم محسوب می‌شود. در سال ۹۸ تعرفه بین ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است که این میزان متناسب با تورم کشور نیست و باعث بروز مشکلات مالی و کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بدو در پایان اضافه کرد: بسته‌های خدمتی می‌توانند برای بیماران عادی و حتی افراد مبتلا به عارضه‌های صعب‌العلاج و خاص باشد و نحوه حمایت و ارائه بسته‌های خدمتی مانند اختلالات کلیوی و حتی بیماری‌های قلبی با یکدیگر فرق می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.