قضات بر اساس نظر کارشناسی پزشکی قانونی اقدام به صدور حکم می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس مسجدی آرانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: حدود یک سوم خدمات پزشکی قانونی در استان تهران ارائه می شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی سازمانی است که ۸۵ درصد نیروها مدرک کارشناسی به بالا دارند و یک سوم نیروها پزشک هستند و این نُرم در وزارت بهداشت هم وجود ندارد، نظر کارشناسی پزشکی قانونی تا آن اندازه اعتبار دارد که قضات براساس آن اقدام به صدور حکم می کنند.

وی افزود: از امروز دکتر مهدی فروزش جانشین دکتر قادی پاشا در پزشکی استان تهران می شود و از او درخواست کردیم ظرف سه سال معضلات و چالش های موجود در استان را بررسی کند و برنامه ارائه دهد، امروز ۳۶۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور خدمات رسانی می کنند و ۱۵۰شهر هم نیازمند داشتن مرکز پزشکی قانونی هستند که به علت نبود منابع تا امروز میسر نبوده است، باید از همه ظرفیت‌های سازمان پزشکی قانونی استفاده شود تا بتوان پیشنهادات ارائه شده  را محقق کرد.

مسجدی آرانی با تاکید بر حذف فرآیندهای غیر ضروری گفت: تقویت توان کارشناسی و ارتقای علمی همکاران باید انجام شود و در آرا توافق نظر داشته باشیم؛ اگر فرآیندها صحیح باشد فسادی اتفاق نمی‌افتد و چنانچه به فساد رسیدیم حتما باید برخورد شود، گاهی یک اظهار نظر توسط پزشکی قانونی می تواند خانواده ای را نابود کند، بنابراین باید در اظهار نظر ها بسیار دقت شود و قرار نیست که فسادی شکل بگیرد، همه در برخورد با فساد مسئول هستند و حتی از یک مورد فساد هم نمی گذریم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: بحث استفاده از نرم افزار تخصصی باید تا یک‌سال آینده انجام شود چراکه از جعل جلوگیری می‌کند و روند کار سرعت را می دهد، در شهرستان‌ها مشکلاتی داریم که باید برطرف شود. در سازمان طی چندسال گذشته رشد خوبی داشته‌ایم که حاصل زحمات کارکنان پزشکی قانونی است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم؛  حفظ و ارتقای کیان و جایگاه سازمان بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران تصدی آقای رئیسی در قوه قضاییه پذیرفته ایم که جهادی کار کنیم و شرط آن هم این است که باید وقت برای کار کردن گذاشت.

در ادامه مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز در این مراسم گفت: یک سوم پرونده‌های تشکیل شده در قوه قضائیه نیازمند اظهارنظر کارشناسی پزشکی قانونی است، از این رو ما بازوی توانمند قوه قضائیه هستیم و با استفاده از علم پزشکی به کمک دستگاه قضایی می‌رویم.

وی افزود: یک سوم پرونده‌هایی که در قوه قضاییه تشکیل می شود از پزشکی قانونی نظرخواهی می‌شود و جالب است که ۹۹ درصد نظرات قوه قضاییه هم پذیرفته می شود، استان تهران ۲۰ درصد از حجم کار پزشکی قانونی کل کشور را انجام می دهد که نشان دهنده جایگاه ویژه کار پزشکی قانونی در استان تهران است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: سیاست های کلی از سوی رئیس سازمان ترسیم شده که مهم‌ترین آن تسریع در خدمت رسانی به مردم و در دسترس بودن خدمات است که به عنوان خط کش اقدامات،  آنها را دنبال می کنیم تلاش می کنیم بیش از گذشته به مردم خدمت رسانی کنیم و معتقدم سازمانی می تواند بگوید موفق است که به صورت متوازن در همه حیطه های مسوولیتی عمل کند، در سال‌های گذشته در برخی از حوزه‌ها به یک نقطه قابل قبول رسیده‌ایم و باید در حوزه نرم‌افزاری هم انرژی بیشتری بگذاریم تا کیفیت خدمات ارایه شده افزایش یابد.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: استان تهران یکی از محروم‌ترین استان ها در بحث بودجه است و می‌خواهیم که مسئولان در این حوزه به استان تهران کمک کنند و مطمئن باشند که ما شبانه روزی تلاش می کنیم وضعیت خوب امروز به وضعیت مطلوب تبدیل شود.

در این آیین مسعود قادی پاشا به عنوان معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی و مهدی فروزش نیز به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران معرفی شدند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.