چه کسانی سود می‌برند؟
مرور می‌کنیم :

۱- تلاش برای واگذاری بازرسی فقط مراکز (‌و نه کارخانجات تولید کننده داروی آگونیست و شرکتهای توزیع و عطاریها و بازار غیرمجاز عرضه و فروش داروی آگونیست) به  ب ج پ و وحشت بیماران تحت درمان بخصوص کارمندان دولت از ترس شناسایی شدن و خروجشان از مراکز

۲- عدم انجام هولوگرام دار کردن داروهای آگونیست و نشت لجام گسیخته داروهای پلم به بازار آزاد و عطاریها

۳- عدم ایفای وظیفه نظارتی سازمان غذا دارو و معاونت درمان در مقابله با مداخله غیرمجاز در درمان بیماران و عرضه و فروش غیرمجاز داروی آگونیست در عطاریها و برخی داروخانه ها و نامشخص بودن مسئول فاجعه ناشی از ترامادول و ریتالین در کشور

۴- اجرای طرح آیداتیس با وجود سرور های خارج از کشور و کتمان و تکذیب آن در زمان افشا توسط کانون

۵- تعویض یا عزل فوری تمام مسئولین شرافتمند و قابل اعتماد در ستاد که مخالف مصوبات خلق الساعه و تنش زا در حیطه پیشگیری ، درمان  و مبارزه با اعتیاد بودند مانند دکتر براتی ، دکتر افشار و این اواخر دکتر منتظرالمهدی و در مقابل ثبات حضور کسانی که اقداماتشان در جهت خروج بیماران از مراکز بود مثل معاون اسبق غذا دارو که به زور مجبور به استعفا شد و هم چنین یکی دیگر از معاونان وزارت بهداشت که تمام تلاش خود را برای اجرای بازرسی های ب ج پ و طرح آیداتیس ، بدون هیچگونه تاکیدی بر هولوگرام دار کردن داروهای آگونیست توسط کارخانجات به عمل آورد و بارها برعلیه درمانگران سخن گفت و تعویض نشده است.  

۶- اعطا مجوز تولید متادون و اکسی کدون و شیاف مورفین به بخش خصوصی خاص و تلاش سازمان غذا دارو در حمایت از عرضه هروئین داروخانه ای علیرغم مخالفت ستاد که منجر به تعویض دکتر افشار مهمترین مخالف و باقی ماندن دکتر دیناروند مهمترین موافق این طرح شد.

۷ - تصویب طرح حذف متادون از بسته درمانی مراکز و واگذاری توزیع آن به داروخانه ها برخلاف قوانین مسلم کشور و تعهدات بین المللی‌، پشت درهای بسته و بدون طی روال اداری در ستاد و پنهان شدن پشت امضا رئیس جمهور.

اجرای این طرح اخیر به گفته اساتید مسلم حوزه درمان اعتیاد و نمایندگان ملت بطور اکید با سلامت مردم و اجتماع و آرامش روانی بیماران تحت پوشش و نیز درمانگران در منافات است.

 وقتی که اساتید فن و نمایندگان بطور موکد اعلام می کنند که اجرای بند ۸ مصوبه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر برعلیه منافع ملت و سلامت جامعه است‌، سوال این است که‌: 

پس منافع چه کسانی قرار است با اجرای این طرح تامین شود ؟؟

مدتها پرسیدیم پیشنهاد دهنده بند ۸ چه فرد یا افرادی بوده اند و جواب نشنیدیم.

حالا دم خروس بیرون زد و یکی از مسئولین ذیربط فاش کرد که این‌ طرح پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان بوده است .

ضمن عرض تسلیت مجدد به وزیر محترم بهداشت بابت فوت والده محترمشان،  از جنابشان می پرسیم : فاینَ تذهبون ؟؟ 

وزارتخانه‌ای که باید بعنوان متولی سلامت ، حافظ منافع ملت و حامی خط مقدمِ پیشگیری ، درمان و مبارزه با اعتیاد ، یعنی مراکز و درمانگران باشد،  چگونه به خود اجازه داده است طرحی غیرقانونی ، غیرکارشناسی و برخلاف مصالح کلان کشور ، به ستاد عرضه نموده و آنرا به تایید رئیس جمهور برساند ؟؟

جناب وزیر ، از ما که نه‌، از دکتر مکری و سایر اساتید شنیدید که عدم لغو این بند‌، سلامت جامعه را با خطر جدی مواجه میکند‌، لطفا بفرمایید چه کسانی این پیشنهاد را داده اند و تامین منافع چه کسانی مدنظر پیشنهاد دهندگان بوده است‌؟

جناب سردار مومنی 

به گفته نمایندگان و اساتید‌، ‌ملت منفعتی از اجرای بند ۸ مصوبه ۱۳۶ نخواهند برد. حالا شما بعنوان مسئول ارشد ستاد و به احترام قسم خود در نیروهای مسلح برای حفاظت از جان‌و مال و ناموس آحاد ملت‌، لطفا با شفافیت بگوئید هویت حقیقی پیشنهاد دهندگان چه بوده و از تصویب و اجرای طرح منافع چه کسانی تامین می‌شود ؟ 

جناب رئیس جمهور 

جنابعالی مسئول قوه مجریه و شخص دوم کشور و حقوقدانید بعنوان شهروند می‌پرسیم‌: چه کسی پاسخگوی اضرار سلامت جامعه بعلت اجرای مصوبه مورد امضا شما خواهد بود؟؟ لطفا به ما که نه‌، به ملت و نمایندگان بفرمایید بجای منافع ملت‌، قرار است منافع چه کسانی تامین شود؟

وجدان یگانه محکمه‌ای است که احتیاج به قاضی ندارد.

۷مهر ۹۸

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.