‌ به نام مقابله با سهمیه‌ها و به کام طراحان طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی
این اظهارات و گزارش در حالی بود که جناب دکتر نمکی نیز قبلا مخالفت صریح خود با این طرح غیرکارشناسانه را اعلام داشته و گفته بودند‌: «وظیفه بنده است که هشدار دهم که اگر این طرح تصویب شود، یک خطای استراتژیک داشته ایم و در آینده باید پاسخگو باشیم»!

از طرف دیگر‌ با پررنگ شدن بحث سهمیه‌ها و مخالفت اکید بسیاری از فعالین صنفی و کارشناسان به موضوع سهمیه‌ها و انواع و حجم آنها، جناب دکتر نمکی گویا به یاد توافق خود با نمایندگان طراح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی افتاده و به بهانه مقابله با کم شدن سهمیه آزاد، در مکاتبه‌ای با معاون آموزشی وزارت بهداشت دستور داده‌اند: «ضروریست به نحو مقتضی و در اسرع وقت به‌گونه‌ای عمل شود که معادل سهمیه منظور شده با نظارت دقیق و رعایت‌ اولویت رتبه‌های برتر، از میان نخبگانی که در شرکت‌کنندگان آزاد وجود دارند به ظرفیت‌‌های موجود دانشگاه‌‌های علوم پزشکی اضافه گردد»!!!

 جناب دکتر نمکی

جناب دکتر ظفرقندی

اعضای کمیسیون بهداشت

فعالین صنفی خواستار حذف سهمیه‌ها و هر نوع تبعیض و رانت و ارجح دانستن فردی بر دیگری به بهانه ایثار پدران ایثارگرشان‌ یا تحت عنوان پدران عضو هیات علمی‌شان و یا حتی به بهانه مناطق محروم و در عین حال عدم افزایش غیر‌کارشناسانه ظرفیت رشته‌های پزشکی هستند.

معتقدیم وفق قانون اساسی، تمام ایرانیان با هم برابرند و هیچ رانت و تبعیض و سهمیه‌ای تحت هر عنوان، عادلانه نیست.

باور داریم که وظیفه حاکمیت و مردم, ارج نهادن به ایثارگران و قهرمانان جنگ تحمیلی است؛ لیکن راه این ارج نهادن برقراری تبعیض علمی نیست.

اعتقاد داریم وظیفه حاکمیت رفع محرومیت در اقصی نقاط کشور است؛ اما راه آن، کاستن از کیفیت علمی فارغ التحصیلان و اخذ تعهدهایی از جنس برده‌داری نوین نیست.

ایمان داریم که ظرفیت دانشگاه‌ها و خصوصا دانشگاه‌های علوم پزشکی تابع زیرساخت‌های متعددی از جمله بیمارستان و آزمایشگاه و تجهیزات است و بدون تامین آنها, هر نوع افزایش ظرفیت, چه از نوع ۱۰۰ درصدی و طرح دو فوریتی و جه از جنس ۲۲ درصدی و وعده های پنهانی و به بهانه مقابله با سهمیه و با شعار و طرح و دستور, مفهومی جز کاهش کیفیت علمی دانشگاهها و رانتخواری هایی از جنس فروش صندلی دانشگاه ندارد.

۱۰ مهر ۹8   

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.