پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم ایران در دنیا کم‌نظیر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد المنظری در جریان بازدید از این پژوهشگاه به عنوان مرکز پژوهشی همکار سازمان بهداشت جهانی، ضمن بیان این مطلب، گفت: دستاوردهای این پژوهشگاه به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی باید توسط سایر کشورهای منطقه الگوبرداری شود.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی ضمن دعوت از مدیران پژوهشگاه غدد و متابولیسم برای اعلام دستاوردهای این مرکز پژوهشی در نشست بعدی کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی گفت: در این مرکز برنامه ها و اقدامات نوآورانه ای صورت گرفته که به سیاستگذاران این امکان را می دهد که برنامه ریزی بهتری برای کنترل بیماری های غیرواگیر انجام دهند.

وی افزود: پژوهش‌ها و اطلاعات این مرکز درباره بیماری های غیرواگیر از شهرستان‌های ایران باعث می شود بتوان در این پژوهشگاه تفاوتها را از منظری بالاتر مشاهده کرد. همچنین این پژوهش‌ها به برنامه ریزان شهرستانها کمک می کند که به اولویت بندی برنامه ها برای کنترل بیماری ها بپردازند.

المنظری چالش ها و مشکلات پیش روی منطقه مدیترانه شرقی در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر را زیاد دانست گفت: امیدواریم به رغم این موانع، سازمان بهداشت جهانی بتواند با همکاری کشورهایی نظیر ایران و این پژوهشگاه بر مشکلات فائق آید، ما به دنبال تداوم و گسترش همکاری های متقابل فیمابین بر اساس توافقات قبلی سازمان بهداشت جهانی با این مرکز هستیم. 

در ادامه باقر رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این دیدار اقدامات انجام شده در راستای توافقات قبلی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با سازمان بهداشت جهانی را تشریح کرد.

وی در خصوص سیمای بیماری های غیرواگیر در کشور و برنامه های ایران برای مقابله با آنها از جمله برنامه NCD توضیحاتی برای مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و هیات همراه ارائه کرد.

فرشاد فرزان فر رییس مرکز تحقیقات بیماری غیرواگیر پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران سامانه این پژوهشگاه به آدرس www.vizit.report  را برای دکتر المنظری و هیات همراه تشریح کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طبق توافقات قبلی پژوهشگاه با سازمان بهداشت جهانی باید یکسری اقدامات مشخصی را برای کاهش عوارض بیماری های غیرواگیر در زمینه دیابت، فشارخون، پوکی استخوان و موارد دیگر طی دو سال انجام می دادیم که در مدت کمتر از یکسال آماده ارائه به این سازمان شده است.

به گزارش وب‌دا فرزین‌فر در پایان اضافه کرد: طبق توافق در این بازدید مقرر شد در نشست بعدی کشورهای منطقه مدیترانه شرقی دستاوردهای پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و ابزارهایی که برای کنترل بیماری های غیرواگیر طراحی کرده است به کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی این سازمان معرفی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.