تاسیس آرایشگاههای مدرن! با مجوز بهداشت و درمان
از علوم دبستان بخاطر داریم وقتی سه شرط تاریکی، رطوبت و دمای مناسب وجود داشته باشد  قارچ و کپک تولید می شود. امروز شرایط رشد کپک ها در سیستم درمان فراهم شده است.
 کمبود شرایط سرمایه گذاری در جاهای دیگر و درآمد وسوسه انگیز در این وادی (دمای مناسب) و نبود عامل کنترل کننده قوی از جمله نظارت دانشگاههای علوم پزشکی و نظام پزشکی  (تاریکی) و تمایل و تشویق مردم به انجام مهارگسیخته و بی انتهای انواع اقدامات زیبایی (رطوبت) عوامل رشد قارچ ها و کپک ها فراهم آورده است.
 
 در نبود سیستم درست پزشک خانواده و نظام ارجاع، سلامت به عنوان یک بازار در نظر گرفته میشود. بازاری که بد جوری به اقتصاد و تجارت پیوند خورده است.
  از روزی که دانش آموز پا به دبستان می گذارد، مدام در گوشش زمزمه می شود که تو باید پزشک شوی و پولدار شوی و در این راه خانواده از هزینه کردن به هر قیمتی هیچ ابایی ندارد و از طرفی بازار مکاره آموزشی از دبستان تا دانشگاه از انواع مختلف غیرانتفاعی و انتفاعی و خصوصی و موسسات کنکور و کلاسهای فوق العاده و تقلب و خرید و فروش سوال و خرید و فروش صندلی چشم به پولی دارد که به صورت ملموس و غیرملموس و قانونی و غیرقانونی در این مسیر قابل ابتیاع است و از بخشش ها و هدایای این جایگاه ارزشمند که برای رسیدن به آن باید کلی زحمت بکشی و هزینه کنی تحت عنوان انواع سهمیه ها و شبانه و روزانه و آزاد و بین الملل و ... رشد روز افزون دارد.
 
 وقتی رابطه پولی بین بیمار و پزشک وجود دارد و وقتی انواع شرکتهای تجاری در قالب شرکتهای تجهیزات و دارویی در این مسیر تولید می شود و وقتی انواع فساد مالی در گرفتن ارز دولتی در این مسیرهاپولی می شوند،  متاسفانه ارائه خدمت سلامت بیشتر به عنوان خرید سلامت از طرف بیمار تعیین میشود.
 
 در حوزه زیبایی یک مورد دیگر هم اضافه می شود و آن تعیین توافقی نرخ بین خریدار و فروشنده است.
 وقتی این ها را در کنار هم بگذاریم این بازار، تابع عرضه و تقاضا می شود. حال چه کسی بیشتر وارد این عرصه می شود؟ مسلما پزشکان که با شماره نظام و پروانه، تحت سیستمهای کنترلی هستند و باید یک اصولی را الزاما رعایت کنند، کمتر می توانند در این عرصه عرض اندام نمایند و به این ترتیب افرادی در این وادی ورود می کنند که از این خلا استفاده کنند و پزشک را با شرکت در سود به کار می گیرند و هم آنها درآمد خوبی کسب می کنند و هم پزشک بدون درد سر در حاشیه امنیت این واسطه ها که با نفوذ در سیستم بهداشت و درمان توانسته اند سیستمهای نظارتی را به نوعی از آن خود نمایند درآمد قابل قبولی داشته باشند. 

 لذا اگر سیستم سلامت ما در صدور پروانه ها و نظارت کمی غفلت کند، در آینده نزدیک رشد قارچ گونه این مراکز را شاهد خواهیم بود و به تعداد آرایشگاهها شاهد افتتاح این آرایشگاههای مدرن که عوامل اجرایی آن پزشکان و بویژه تخصص خاص مرتبط در این حوزه باشند خواهیم بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.