نسخه‌نویسی الکترونیک از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی‌فرد درباره نسخه پیچی الکترونیکی در تمامی داروخانه ها گفت: ارائه خدمات به شکل آنلاین و الکترونیک یک پیشرفتی است که در اکثر کشورهای مترقی دیده می شود که به دلایل مختلف مفید است.

جلوگیری از اتلاف وقت بیماران با نسخه الکترونیکی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: از دلایل مفید بودن این کار این است که هم از اتلاف وقت بیماران جلوگیری می شود و هم اینکه قطعا از برخی سوءاستفاده های احتمالی نیز پیشگیری می شود که این کار نیاز به یکسری زیرساخت دارد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر  اطلاعات 80حدود میلیون ایرانی در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد که تعدادی فعال و برخی غیرفعال هستند چرا که به خدمات درمانی نیاز نداشته اند، ما باید نسخه ای دیگر از پرونده الکترونیک داشته باشیم که به کلیه مراکز ارائه خدمت مثل داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مراکز فیزیوتراپی وصل شود.

نسخ الکترونیکی نیازمند زیرساخت های ارتباطی است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار عملا تا الان انجام نشده است، تصریح کرد: نسخه الکترونیکی نیازمند همکاری پزشکان و نظام پزشکی و آمادگی زیرساخت های ارتباطی است که اگر انجام شود کار بسیار مهمی صورت گرفته است که ضرورت آن از سالیان گذشته احساس می شده است.

گام مهم خدمات درمانی با فراهم کردن زیرساخت نسخ الکترونیک

امینی فرد افزود: اینکه وزیر بهداشت قول داده تا پایان آبان ماه زیرساخت نسخه پیچی الکترونیکی در تمام داروخانه های کشور فراهم می شود، گام مهمی است که اگر حتی تا پایان سال هم انجام شود، پیشرفت بزرگی خواهد بود.

جلوگیری از موازی کاری با نسخ الکترونیک

به گزارش خانه ملت وی با اشاره به لزوم نسخه پیچی الکترونیکی یادآور شد: یکی از الزامات این کار این است که جلوی بسیاری از خدمات موازی گرفته می شود، به عبارتی به  احتمال زیاد ارائه خدمات بر اساس سطح بندی انجام خواهد شد که از انجام دوباره کاری ها جلوگیری می شود و با این اقدام از مراجعات متعدد با نسخه های متفاوت بر اساس تشخیص های مختلف ممانعت می شود که بسیار ضروری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.