مبنای طب سنتی گذشته از درمان بیماران، اصلاح سبک زندگی افراد است
به گزارش پایگاه خبری زشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شمس اردکانی در این نشست که با حضور نمایندگانی از سلامتکده‌های دولتی و خصوصی برگزار شد، بر ضرورت توجه به تفاوت‌های طب ایرانی با طب رایج تاکید کرد و گفت: مبنای طب سنتی، گذشته از درمان بیماران، اصلاح سبک زندگی و ارائه توصیه‌ هایی برای نگاهداشت تندرستی در افراد است.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به تاسیس اولین دانشکده طب سنتی در سال ۱۳۸۶ گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ فارغ‌ التحصیل و دانشجوی در حال تحصیل در رشته طب سنتی ایرانی در کشور داریم و امیدوارم این مقدار در سال آینده به رقم قابل ملاحظه‌ ای ارتقا یابد.

وی افزود: با افزایش ورودی در رشته طب سنتی ایرانی، هم می‌توانیم رسالت خود را در دانشگاه‌ها برای آموزش درست دانشجویان انجام دهیم و هم از ظرفیت این متخصصان برای آموزش بیشتر و بهتر پزشکان عمومی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات طب ایرانی، بهره بگیریم.

شمس اردکانی گفت: سلامتکده‌های خصوصی نقش کاربردی و مهمی در ارائه خدمات طب ایرانی به مردم دارند، از روسای سلامتکده‌ها درخواست دارم که در طب سنتی تنها به امر درمان و دارودرمانی نپردازیم و سلامتکده‌ ها بیشتر نیروی خود را برای آموزش اصول اصلاح سبک زندگی و خودمراقبتی به مردم بگذارند.

به گزارش وب‌دا در پایان این نشست، روسای سلامتکده‌ ها به بیان مشکلات پیش رو و پیشنهادات خود برای رفع آنها پرداختند و مقرر شد، این نشست‌ های مشترک، هر فصل یک‌ بار برگزار شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.