سخنرانی‌های آتشیـن
‌خوشبختانه برای ما و شوربختانه برای بعضی‌ها فضای مجازی سریع‌تر از همه بنگاه‌های خبری خبرها را به ما می‌رساند و خوشبختانه هر روز عزیز یا عزیزانی شرح و تفسیر و ضعف و قوت این فرمایشات را به فضای مجازی ‌می‌فرستند که قطعا موثر است.

 
اما در مورد اظهار اخیر جناب وزیر نمکی:

‌در سخنرانی اخیر بررسی چند نکته ضروریست تا عموم مردم عزیزمان در مورد واقعیات بیشتر بدانند.

‌جناب وزیر نمکی ابتدا به پزشکان لوکس! تاختند و وعده افت درآمدشان را دادند و سپس گسیل پزشکان به مناطق‌ محروم را تضمین نمودند. همچنین اعلام کردند پول خرج شده ا‌ز جیب مردم در ‌سلامت کم شده و می‌شود! و در نهایت با غرور تمام فرمودند ‌طرح نوین سلامت‌ با قدرت ادامه دارد!

حال برای ما در مورد برخی محورهای این سخنرانی سوالاتی پیش آمده که مختصری به آنها می‌پردازیم:


1-   پزشکان لوکس چه نوع پزشکانی هستند؟

  ما نفهمیدیم لوکس بودن پزشکان به چیست لذا بررسی اجمالی می‌کنیم. 

اگر لوکس بودن به لباس شیک و زدن ادکلن و خانه خوب داشتن است، همه را ا‌ز پزشکان بگیرید.

اگر لوکس بودن به داشتن ماشین است و گاهی ماشین‌های خوب، ماشین همه‌شان را بگیرید‌ تا پیاده و یا با چهارپا رفت و آمد کنند به‌خصوص در مناطق محروم که قرار است سربازان (پزشکان) را گسیل نمایید!

اگر لوکس بودن به انجام جراحی‌های زیبایی و بینی و .... است باید اولا جلوی جراحی‌ها و اقدامات زیبا‌سازی را بگیریم و بعد جلوی مردم را هم بگیریم تا پیش این لوکس‌ها نروند. به خصوص کارمندان وزارتخانه خودمان!

اگر لوکس بودن به در آمد بالا داشتن‌ پزشکان است که به جز ‌جناب استاد دکتر هاشمی‌ و وزرای سابق‌ و تعداد انگشت شماری از پزشکان که اکثرا از دوستان عزیزند، بقیه درآمدشان از بسیاری از کارمندان وزارتخانه که هیچ‌، از بقال سر کوچه خودشان هم کمتر است!

پس اگر همین چندرغاز‌ برای شما زیاد است، آن را هم ندهید و لوکسیت را براندازید.

 
2-   کاهش پرداختی از جیب بیماران و کاهش هزینه‌های بیمه سلامت!

کمی عجیب نیست که با توجه به بودجه کشوری و سرانه سلامت و تورم بی حد و حساب اخیر، جناب وزیر نمکی بتوانند چنین جمله سنگینی را بفرمایند؟!

صد‌در‌صد عجیب است و احتمالا‌ یکی از محل‌های تامین این مخارج، جیب این لوکس‌های نمک نشناس است. اما چگونه؟ اول کسورات پلکانی‌، دوم تاخیرهای بیش از یک ساله در پرداخت‌های لوکس‌ها‌، سوم عدم دادن پول‌های‌ این لوکس‌ها توسط کارمندان وزارت در جای جای این میهن عزیز! (‌یک سال تمام کارانه خود بنده به حساب شبکه بهداشت واریز شد ولی به من ندادند!

پس جناب وزیر درست گفته‌اند.

 
3-   گسیل پزشکان به مناطق محروم :

واقعا توهم سرباز بودن پزشکان به واقعیت تبدیل شده است. واقعا به راحتی علاوه بر سربازی‌، پزشکان باید به مناطق محروم هم بروند ‌و هر دوری و سختی راه را تحمل کنند و بسیاری در این کوره‌ها راه‌ها بمیرند‌! ( شهید هم حساب نشوند!) چرا؟! چون موفق شده‌اند و درس خوانده‌اند! دندشان نرم، بروند به مناطق محروم کار کنند و انتظار درآمد هم نداشته باشند. مهم هم نیست نتوانند حتی مخارج ایاب و ذهاب و زندگی را بپردازند! باهوش بودند، درس خواندند، دیگر بس است باید مناطق محروم پر از پزشک بی‌جیره و مواجب باشد. هیچ اشکالی هم ندارد چون وظیفه پزشکان است. مجلس و دولت تصمیم گرفته‌! آنها برای یک بی‌سواد محل زندگی تعیین نمی‌کنند و یا برای یک بازرگان‌. فقط باسوادان باید به مناطق محروم بروند تا امکانات آنجا بالا برود! ولی بدون دریافت مواجب در حد و شأن! هیچوقت نشد این تصمیم گیرندگان چند نفر از پزشکان و پرستاران و داروسازان و معلمان‌ و ... را در جلساتشان بخواهند و بپرسند شماها چه می‌خواهید؟

درست؛ ما از امکانات کشور بهره بردیم و در مناطق محروم  هم کار ‌می‌کنیم. ولی مزدش چه؟ دوری از خانواده و شهرمان چه؟ لذا جناب وزیر فوج لشکرش را به راحتی گسیل می‌دارد!

راستش بعد از قریب به نیم قرن ما نفهمیدیم باید لوکس باشیم یا نباشیم؟ نفهمیدیم بدیم یا خوبیم؟!  اگر مثل تراکتور کار کردیم، خوبیم ولی اگر مزدمان را خواستیم، بدیم؟!  کی از دست صحبتهای پوپولیستی با بوی کمونیستی خلاص می‌شویم !؟ 

‌اگر تعرفه پزشک در بخش دولتی باید دو‌برابر زیر تعرفه مصوب باشد تا به مردم فشار نیاید چرا دولت به راحتی با کسورات پلکانی‌، با احتساب تاخیرات به طور متوسط‌ ۷۰٪ کارانه پزشکان را برای خود برمی‌دارد و از باقیمانده نیز مالیات کم می‌کند؟ این یک بام و دو هوا را چه کنیم؟ ما لوکسیم! ما ژنرالهای از خود راضی هستیم! شماها چه هستید؟؟

هر روز انواع فسادها و رانت‌های مسئولان و خانواده‌هایشان به برکت تصمیم رهبری افشا می‌شود! هر روز صحت شایعات پشت سر مسئولان به واقعیت می‌پیوندد! هر روز خود مردم وقتی واقعیات و مشقت کار ما را می‌بینند دلشان به درد می‌آید و دروغ‌های مسئولان را می‌فهمند! باورشان نمی‌شود که یک پزشک در منطقه محروم برای به آخر رساندن ماه از ریاست مرکزش پول قرض بگیرد!  باورشان نمی‌شود که یک متخصص برای امرار معاش، شبانه روز کشیک است و فقط هفته‌ای یک شب پیش خانواده‌اش می‌رود!

خلاصه جناب وزیر دکتر نمکی! ما همه سرباز توییم، ولی خنگ که نیستیم!

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.