بنزین و تعرفه پزشکی (قسمت دوم)
‌پس از چندین ساعت بررسی سرانجام عدد کارشناسی شده و پیشنهادی شورا توسط یکی از  اعضای خوشنام آن، جناب آقای دکتر مطهری ر‌یاست شعبه سازمان در استان گلستان، اعلام و مصاحبه ایشان در سایت رسمی سازمان نظا‌م پزشکی کشور در معرض دید عموم قرار گرفت. اما....

‌نزدیک به آغاز رسمی سهمیه‌بندی جدید و افزایش قیمت بنزین، این مصاحبه از ‌سایت رسمی سازمان نظام پزشکی کشور حذف شد تا بار دیگر چند نکته مهم به تک‌تک اعضای سازمان یادآوری شود:

1-   حساسیت شغلی پزشکان همواره آنان را در معرض تو‌جه ویژه‌ و متاسفانه منفی دولتمردان قرار داده است!

2-   جیب پزشکان منبع درآمد خاصی برای دولت نیست اما به شکل خاص و زیاد از آن برای حفظ آبروی قلیل دولت استفاده می‌شود!

3-   انسجام صنفی پزشکان که نوید‌بخش تحرک و پویایی تمام اصناف خواهد بود زیر ذره‌بین دولت بوده و ‌به وضوح بوی آغاز یک صف‌آرایی جدید و صعب میان دولت و این صنف  به مشام می‌رسد.

4-    دولت در سیرک سهمیه‌بندی بنزین موفق عمل نمود و طبق پیش‌بینی قبلی سعی دارد تا جلوی افزایش تعرفه‌های پزشکی ولو اندک را بگیرد تا بلکه به زعم خود با تبلیغ روی این مسئله توجه و حساسیت مردم را کمتر نماید. اما نکته مهمی که دولت به آن توجه ننموده، پا‌یان صبر صنف پزشکان است!‌  پزشکان عملا از دوسال قبل در حال از دست دادن شدید قدرت مالی خویش هستند و خود را در لبه پرتگاه سقوط اقتصادی می‌بینند. آنان این بار سکوت نخواهند کرد و صدای اعتراضشان حتی اگر به فرجام نرسد، بلند خواهد شد و این زنگ خطری برای اتفاقات از پیش تعیین نشده بعدی است.

5-   قانونا شورای عالی نظام پزشکی موظف به اعلام نظر خود در مورد تعرفه‌های سال جدید است و دخالت در این حق قانونی سازمان، به منزله سلب حقوق آن سازمان و بالطبع تمامی اعضا آن می‌باشد!  امروز پس از سال‌ها نظرات شورای عالی نظام پزشکی هم‌راستا با خواسته قاطع تمامی اعضاء آن سازمان یعنی تمامی پزشکان کشور است؛ لذا جلوگیری از اعلام رسمی نظر سازمان، آن هم بعد از تصویب قانونی آن، سلب حقوق قانونی تک‌تک اعضا‌ست.

6-   در این زمان برای تک‌تک اعضاء سازمان، چیزی که مه ماست، میزان احترام رؤسای سازمان به حق قانونی اعضا‌ است. اعضای سازمان حق دارند از مصوبات شورای عالی آن سازمان در زمینه تعرفه اطلاعات کافی و شفاف داشته باشند و مصوبات قانونی شورا در مورد تعرفه محرمانه نمی‌باشد.

7-      آنچه امروز مایه نگرانی تقریبا تمامی فعالین صنف پزشکی است، این ست که در حذف مصاحبه جناب آقای دکتر مطهری عزیز از سایت رسمی سازمان نظام پزشکی، دست‌هایی خارج از سازمان موثر بوده باشد که این مساله به‌هیچ وجه نشانه خوبی نخواهد بود.

8-      آخرین سوبسید، مربوط به نان است که آن هم به زودی حذف خواهد شد اما اگر پزشکان  به روزی بیافتند (‌‌خیلی‌هایشان افتاده‌اند) که غم نان بر فکر درمان مقدم باشد، فاتحه سلامت کشور را باید رسما خواند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.