تشکیل «سازمان نظام طب سنتی» در دستور کار مجلس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نصرالله پژمان‌فر در تشریح نشست فراکسیون طب سنتی با حضور حکیم خیراندیش و حکیم معصوم نیا، اظهار کرد: نشست امروز با توجه به شرایط تحریمی کشور و به منظور بهره‌گیری بهتر از ظرفیت طب سنتی برگزار شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای فراکسیون طب سنتی نه تنها طب سنتی را مخالف و مغایر طب نوین و رایج نمی‌‎دانند بلکه این ظرفیت تکمیل کننده و در کنار طب رایج است، افزود: طب سنتی در حوزه درمان با هزینه بسیار کمتر و نتایج زودبازده ظرفیت بالایی دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: در نشست امروز مطرح شد، با توجه به اینکه طب سنتی زیرمجموعه طب نوین و طب شیمیایی قرار گرفته است، فرصتی برای طرح مبانی و کارهای خود ایجاد نشده است به همین منظور از مجلس تقاضای ساماندهی دارند.

پژمان‌فر، یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای ساماندهی طب سنتی را ایجاد "سازمان نظام طب سنتی" دانست و گفت: با این اقدام می‌‎توان از ظرفیت مجلس برای ساماندهی درمان طب سنتی با توجه به افزایش تعداد عطاری‌ها استفاده کرد تا از این طریق حکمای طب سنتی نیز رتبه بندی شوند و با متخلفان و برخورد صورت گیرد.

نامه فراکسیون طب سنتی به رئیس جمهور

به گزارش خانه ملت، رئیس فراکسیون طب سنتی همچنین از تدوین نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص استفاده از ظرفیت طب سنتی در شرایط تحریمی خبر داد و گفت: در این نامه به موضوع اختصاص اعتبار برای حوزه طب سنتی در بودجه 99 اشاره شده تا نگاهی فرصت مدارانه به این حوزه ایجاد شود.

لازم به ذکر در نشست فراکسیون طب سنتی، محمد محمودی شاه نشین، محمد ابراهیم رضایی، علی اکبر کریمی، امیر خجسته، حمیدرضا فولادگر، محمداسماعیل سعیدی، پروانه مافی، زهرا ساعی، ناهید تاج الدین، عبدالله حاتمیان، سیدمحمدجواد ابطحی، محمود بهمنی از اعضای فراکسیون حضور داشتند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.