برخی سازمان‌های بیمه‌گر با لابی‌گری در برابر تجمیع مقاومت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، صالح مهرداد درباره چرایی عدم توجه به چالش‌های تحقق پوشش همگانی سلامت، با بیان اینکه بیمه سلامت در سال ۹۱ بر اساس مصوبات مجلس مبتنی بر یکپارچه سازی نظام ارائه خدمات بیمه ای ایجاد شد، اظهار کرد: بر اساس قانون باید بخش های بیمه ای سازمان های مختلف بیمه گر در سازمان بیمه سلامت تجمیع و متمرکز شود.

رئیس اداره بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت ادامه داد: وظیفه سازمان بیمه سلامت گسترش پوشش بیمه ای در بین اقشار مختلف جامعه است. در همین راستا این سازمان از سال ۹۳ طرح پوشش بیمه همگانی را در قالب صندوق بیمه همگانی ، بیشتر با هدف تحت پوشش قرار دادن افرادی که هیچ بیمه ای ندارند، آغاز کرد.

وی افزود: دلیل اصلی قانون گذار برای تجمیع بیمه ها در نظر گرفتن عدالت در ارائه خدمات بوده است، متاسفانه برخی سازمان های بیمه گر که زیر نظر وزارت خانه های خاص هستند، به دلیل برخورداری از قدرت لابی گری بالا، در برابر تجمیع مقاومت می کنند. از سوی دیگر هنوز زیرساخت های لازم برای تجمیع وجود ندارد، برای تجمیع باید همپوشانی بیمه ای را از بین ببریم و تمام اطلاعات در یک دیتا بیس و صندوق جمع آوری شود، این در حالی است که سازمان های بیمه گر اطلاعات مربوط به بیمه شدگان را جزو داده های محرمانه خود می دانند و از ارائه آن خودداری می کنند.

مهرداد به میزان موفقیت در تجمیع سازمان های بیمه ای اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تمامی بیمه شدگان کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل شده اند. همچنین تاکنون ۴ و نیم میلیون مورد رفع همپوشانی در بیمه سلامت انجام شده است، سازمان بیمه سلامت یکی از موفق ترین نهادها در برون سپاری فعالیت های عملکردی خویش است، هزار و ۵۰۰ دفتر پیشخوان با این بیمه قرارداد دارند و فعالیت های بیمه گری اعم از تعویض دفترچه و پذیرش بیمه شده در این دفاتر انجام می شود. همچنین برون سپاری در بخش رسیدگی به اسناد پزشکی نیز انجام شده است.

به گزارش ایسنا رئیس اداره بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت در پایان به سیاست های سازمان بیمه سلامت درباره خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: این نهاد بیمه ای موظف است ساز و کارهای لازم برای بیمه شدن افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند را فراهم کند. بازار بهداشت و درمان و نظام سلامت کشور با جمعیت ۸۰میلیونی به اندازه ای بزرگ است که این سازمان تا در خصوص ایجاد ساز و کارهای خصوصی سازی اطمینان حاصل نکند ، نمی تواند به برون سپاری اقدام کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.