پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه شدگان کشور طی ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی در نشست با خبرنگاران استان زنجان افزود: با راه اندازی این پایگاه تمامی مراکز طرف قرارداد نیز با سازمان های بیمه ای از طریق این پایگاه مرتبط خواهند شد، این موضوع یکی از آرزوهای نظام بیمه سلامت بود که در سال ۸۳ نیز در قانون بودجه مطرح شد، اما محقق نشده بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: هم اکنون ۴۰ میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش این سازمان هستند. این تعداد بیمه شده در صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه همگانی سلامت و روستاییان خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند، حدود ۲ هزار و ۴۵۰ قلم دارو تحت پوشش خدمات این سازمان بوده و بسته خدمات این سازمان نیز ٤ هزار و ۸۰۰ خدمت و ۴۷ هزار لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی را نیز در بر می گیرد.

وی افزود: در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه ها توسط این سازمان براساس تعرفه دولتی و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه ها پرداخت می شود، در سال ۹۶ حدود ۱۹۰ میلیون بارمراجعه به مراکز طرف قرارداد این سازمان به ثبت رسید که این رقم در سال ۹۷ تا حدودی روند کاهشی به خود گرفت، کاهش بارمراجعات به دلیل رفع همپوشانی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری در کشور انجام گرفت که دارای چند دفترچه بودند.

موهبتى گفت: بحث هدفمندی بیمه رایگان گروه‌های نیازمند جامعه نیز در سال های گذشته بدون ارزیابی وسع بسیاری از افراد متمکن تحت پوشش این نوع بیمه قرارگرفتند که هزینه های زیادی را نیز به سازمان تحمیل کرد، هم اکنون سامانه استحاق سنجی در ۶۰۵ بیمارستان دولتی کشور پیاده سازی شده است. به تازگی در بحث دارو استحقاق سنجی انجام شده و نسخه الکترونیکی نیز در ۲۳۵ شهر سطح کشور در حال انجام است، با ساز و کارهایی تشویقی تلاش می شود که اجرای نسخ الکترونیکی در کشور با شتاب بیشتری ادامه یابد و رسیدگی الکترونیکی  به اسناد بستری نیز در ٥٣٦ بیمارستان تحت پوشش قرار گرفته که تا پایان سال همه بیمارستان ها شامل این برنامه می شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: نظام تایید خدمتی این سازمان با توجه به راهنماهای بالینی افراد ۱۸۰ روز می توانند از یک عضو مشخص ام آری یا سی تی اسکن را انجام دهندبیش از ٧٨٠ خدمت تصویربرداری در کشور وجود دارد که تا ۶ ماه بعد امکان انجام این کار برای فرد امکان پذیر نخواهد بود، هم اکنون ٧٢ هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد که سالانه حدود ‌هزار و ١٢٠ میلیارد تومان هزینه در این بخش صرف می شود.

وی اظهار کرد: این سازمان تلاش دارد تا در آینده ای نزدیک بسته های خود مراقبتی و مشوق ارائه کند که به ارائه تخفیف های بیمه ای منجر خواهد شد. بر این اساس این سازمان در ۶ ماهه سال آینده به سمتی حرکت خواهد کرد که برای افرادی که در زمینه مالی مشارکت بیشتری داشته، بسته های جدید حمایتى ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت وی در پایان اضافه کرد: بدهی این سازمان در سال گذشته به طور میانگین حدود ٢.٥ ماه به داروخانه ها و ٣.٥ ماه به بخش دولتی و خصوصی باقی مانده که وضعیت سازمان بیمه سلامت در پرداختی ها نسبت به گذشته به مراتب بهتر است، با وجود قطعی اینترنت، پوشش اجباری بیمه سلامت روند مناسبی را طی کرده و بر این مبنا، از اقشار مختلف مردم در خواست می شود که از فرصت باقیمانده استفاده  کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.