چاره‌ای به جز حرکت به سمت خرید راهبردی خدمات سلامت وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی رضا اولیایی منش درباره خرید راهبردی خدمات سلامت افزود: بر اساس شواهد علمی و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، نظام‌های سلامت به سمت خرید راهبردی خدمات سلامت برای کنترل هزینه‌ها و افزایش کارایی و ارتقای بهره وری حرکت می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت ادامه داد: خرید راهبردی خدمات سلامت در حال حاضر به عنوان محور اصلی ارتقای کارایی در نظام سلامت مطرح است و هیچ راه چاره‌ای در نظام‌های سلامت دنیا به جز حرکت به سمت خرید راهبردی خدمات سلامت وجود ندارد. سازمان‌های بیمه گر باید بتوانند خدماتی را خریداری کنند که هزینه اثربخش دارد. زیرا ممکن است بسیاری از خدمات اثربخشی لازم را نداشته باشند و باید این موارد هر سال مورد بازنگری قرار بگیرند. 

وی افزود: اگر قرار باشد سازمان‌های بیمه گر درمانی، خدمات سلامت را با قیمت‌های مختلف و بر اساس کیفیت خریداری کنند، نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. زیرا تعرفه‌ای در ابتدای سال مشخص شده و ثابت است. سازمان‌های بیمه گر مجبور هستند با همان تعرفه خرید خدمت انجام دهند. هرچند نظام اعتباربخشی بیمارستانی وجود دارد، اما واقعیت این است که باید خدمات بر اساس کیفیت قیمت گذاری شود. در این زمینه کیفیت و رضایت مندی بیمار و پاسخ‌گویی و رعایت اصول اخلاقی علاوه بر کیفیت بالینی اهمیت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت اولیایی منش در پایان درباره موانع اجرای خرید راهبردی خدمات سلامت در کشور بیان کرد: در حال حاضر برای اجرای خرید راهبردی خدمات سلامت مشکلات زیرساختی داریم، زیرا سازمان‌های بیمه گر درمانی اختیار و مسئولیت لازم را در این زمینه ندارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.