شرایط آلودگی هوا در حدی نیست که اداره‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی درباره اخبار مطرح شده مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها و اداره‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه به دلیل آلودگی هوای شهر تهران، افزود: خارج از مصوبات کمیته اضطرار هیچ تعطیلی نداریم و در حال حاضر میانگین شاخص کیفی هوا در محدوده شهر قابل قبول است.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: فعلا پایداری هوا وجود دارد و دلیل تعطیلی این است که به شرایط حاد نرسیم. در حال حاضر شرایط آلودگی هوا در حدی نیست که اداره‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل شود. اجرای طرح زوج و فرد خودروها از درب منازل نیز برای روزهای شنبه و یکشنبه در نظر گرفته شده تا مردم همکاری کنند و شرایط آلودگی هوا از حد فعلی بیشتر نشود.

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: مرجع تشخیص کیفیت هوا که برای سلامت افراد خطر دارد یا خیر، وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت با توجه به مواردی مانند غلظت آلاینده‌ها در ایستگاه‌ها و محاسبه شاخص کیفی هوا این موارد را بررسی می‌کند و اگر پایداری هوا تا ۷۲ ساعت ادامه داشته باشد، وزارت بهداشت اعلام می‌کند کمیته اضطرار تشکیل شود که در این صورت بر اساس آیین نامه تصمیم گیری می‌شود، در حال حاضر میانگین شاخص کیفی هوا در تهران قابل قبول و کیفیت هوا در حال حاضر بهبود پیدا کرده است و با اقداماتی که در روزهای شنبه و یکشنبه انجام می‌شود، کیفیت هوای شهر به شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها نخواهد رسید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.