کیک‌های آلوده به قرص، یک عملیات روانی از سوی دشمنان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، صادق رضا دوست گفت: روز 13 آبان سال جاری، تصاویری مربوط به جاسازی قرص در محصولات خوراکی بسته بندی شده "کیک های خوراکی؛ در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی" منتشر و به سرعت در فضای مجازی باز نشر و این امر موجب تشویش اذهان عمومی، نگرانی خانواده ها و جامعه گردید و موضوع سریعا از طریق سازمان های مربوطه  مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ادامه داد: این در حالی است که برابر ارزیابی های به دست آمده و اعلام آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قرص های مکشوفه در کیک ها حالت سمی و ماده ممنوعه نداشته و از نوع هیوسین و هیدروکسی زین بوده که در بوفه های برخی مدارس و فروشگاه های نزدیک به آنها توزیع شده است.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد موضوع توزیع کیک های آلوده در کشور سوء استفاده دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از موضوع پیش آمده و یک عملیات روانی و سناریوسازی به منظور سیاه نمایی مبنی برناکارآمدی در نظارت و ضربه زدن به صنایع داخلی کشور است.در این راستا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شناسایی عاملان و مسببین اتفاق پیش آمده در استان های کشور را با همکاری دستگاه قضائی و سایر سازمان های ذیربط در دستور کار دارد.

به گزارش فارس رضادوست در پایان گفت: در فرایند تولید با توجه به اینکه اقلام خوراکی در دمای حرارتی بالا قرار می گیرند، بنابراین امکان قرار دادن قرص در چرخه مراحل تولید نبوده و در صورت این کار قرص یا هر داروی دیگری با مواد خوراکی محلول گشته و قابل رویت نیست. از طرفی تاکنون هیچ گونه مورد مشکوکی دال بر آلوده بودن کیک ها در خط تولید مراکز تولیدی و کارخانجات بدست نیامده و شواهد و قرائن نشان دهنده دخالت عوامل انسانی در چرخه عرضه و توزیع است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.