پیشنهاد نماینده مجلس برای بهبود درمان بیماران پروانه‌ای
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدر علی عابدی در مورد اختصاص بخشی از درآمد حاصل از عوارض گمرکی و سود بازرگانی لوازم آرایشی به بیماران پروانه ای و اوتیسم گفت: از برخی اقلام عوارض گمرکی و مالیات اخذ می شود و منبع آن هم باید مشخص شود از این رو بهتر است درآمدهای جدید کسب شده را صرف مواردی کنیم که کمتر به آنها بودجه اختصاص داده شده است.

وی افزود: بنابراین بیماری های خاص مانند بیماران اوتیسم از جمله مواردی است که بودجه کافی برای آن در نظر گرفته نشده البته شاید ارتباطی میان لوازم آرایشی و بیماری اوتیسم نباشد اما در این رابطه اولویت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بی‌شک با اختصاص درآمد حاصله از عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی به بیماران اوتیسم و پروانه‌ای روند درمانی آنها بهبود می یابد، این منابع به صورت صد در صد محقق می‌شود و انتظار می رود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه ویژه و خاصی به این قشر بیماران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ بر اساس بند (ج) تبصره 10 لایحه بودجه سال 99، عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی نزد خزانه واریز می شود تا برای خرید عضو مصنوعی "پروتز" کاشت حلزون شنوایی و نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران اوتیسم، گوشه، سالک، متابولیک و بال پروانه (EB) هزینه شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.