وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی عامل مرجوع شدن محصولات صادراتی شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی در ارتباط با طرح ادعایی مبنی بر وجود سم آفلاتوکسین در عمده‌ مواد لبنی در کشور، گفت: وجود آفلاتوکسین یک معضل در مواد غذایی به ویژه لبنیات و خشکبار و فرآورده های گیاهی است اما در سالهای اخیر میزان آفلاتوکسین در مواد غذایی از جمله لبنیات و خشکبار روند کاهشی داشته هرچند وجود این سم در محصولات لبنی سراسر جهان به صفر رسیده است.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس ادامه داد: وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی عامل مرجوع شدن محصولات صادراتی شده است، اطلاع‌رسانی سازمان‌های مردم نهاد از  برخی موضوعات باعث شده در ایران هم بیش از پیش به سلامتی محصولات غذایی توجه شود، وزارت بهداشت و درمان به منظور بررسی دقیق محصولات غذایی، آزمایشگاه‌های بسیار خوب و مجهزی را ایجاد کرده است، در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر تغییر میزان سم آفلاتوکسین در محصولات لبنی به ما ارسال نشده است، بنابراین نباید بر نگرانی مردم دامن بزنیم.

وی ضمن انتقاد از نظارت‌های ضعیف بر محصولات غذایی کشور افزود: محصولات غذایی باید از تولید تا مصرف تحت نظارت دقیق دستگاه‌ها قرار بگیرند، از این رو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز همواره به مسئولان تاکید کرده که برای نظارت از افراد آموزش دیده استفاده کند. باید اعتراف کنیم که در حوزه نظارتی ضعف جدی داریم و برای تقویت این حوزه و ارائه محصولات با کیفیت به مردم باید بیش از گذشته تلاش کنیم.   
هاشمی گفت: اخیرا شایعه‌هایی که با هدف تخریب صنایع غذایی کشور به راه افتاده است که باید از جانب دستگاه‌ قضایی پیگیری شود، اخیراً در رسانه‌های مختلف با هدف قبلی بر روی یک محصول غذایی صنعتی تمرکز می‌کنند که امری نامناسب و ضد اجتماعی است، اما اگر تذکر با هدف دلسوزی داده شود، باید از آن استقبال کرده و در جهت رفع ضعف‌ها گام برداریم، از طرفی همه انتقادها لزوما با هدف تخریب صورت نمی‌گیرد و نباید در مقابل آنها جبهه‌گیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس در پایان اضافه کرد: باید بپذیریم که محصولات غذایی و دارویی کشور به لحاظ کیفی از سطح استاندارد بالاتر بوده اما در بالاترین سطح نیست و باید برای ارتقاء آن تلاش کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.