محققان چینی به دنبال یافتن واکسن کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این موسسه در بیانیه ای اعلام کرد کارهای تحقیقاتی گسترده ای در این زمینه شروع شده است و پزشکان در سراسر کشور به سرعت در حال کار بر روی یافتن یک واکسن هستند.

موسسه تحقیقات و ویروس شناسی چین در این بیانیه آورده است یکی از موفقیت ها این بوده است که محققان و پزشکان توانسته اند این ویروس را به طور مجزا در وضعیت تحقیقاتی قرار دهند تا ضمن شناسایی ژنتیک آن بتوانند برایش درمان موثری پیدا کنند، از طرف دیگر کمیته بهداشت ملی چین اعلام کرده است که برای درمان این ویروس عزم راسخ دارد و اطمینان دارد که نهایتا روش های درمانی باعث توقف ویروس خواهد شد.

این کمیته افزوده که در شرایط فعلی کنترل ویروس وارد یک دوره بسیار حساس شده است و بتدریج موفقیت های پزشکان برای درمان افزایش یافته است و پیشگیری و کنترل بیماری اولویت کاری همه نهادهای مسئول است، به مردم در شهر ووهان مرکز استان هوبی که محل اصلی شیوع ویروس است و دیگر شهرهای استان اعلام شده است از مقررات پیروی کرده و تدابیر بهداشتی و پزشکی را به طور دقیق مراعات کنند.

گزارش ها حاکی است که اولین مورد از این ویروس اسرار آمیز روز دوم ژانویه در ووهان به آزمایشگاه فرستاده شده است و از آن زمان به این طرف پزشکان بی وقفه در حال تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس برای یافتن واکسن آن هستند، روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ هم می نویسد که کشورهای آمریکا،  روسیه و فرانسه در حال تلاش برای خارج کردن اتباع خود از شهر ووهان مرکز استان هوبی هستند.

شمار مبتلایان در زمان مخابره این خبر در سراسر چین به دو هزار و ۲۹ نفر و در کل دنیا به ۲۰۷۷ نفر رسیده و ۵۶ نفر هم در چین فوت کرده اند.

به گزارش ایرنا "هوا چون اینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد که ما همه مسایل را به طور کامل تحت نظارت قرار داده ایم و هر کمکی لازم باشد را در اختیار دیگر کشورها قرار می دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.