رتبه پژوهش ایران در منطقه اول است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین وطن پور در جشن فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که امروز به منظور تقدیر از فناوران این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های ما در امر پژوهش خوش درخشیده‌اند، گفت: رتبه ۱۴ پژوهش در جهان و رتبه اول منطقه را داریم و همچنین تعداد دانشمندان یک درصد برتر ما بالغ بر ۴۷ نفر و تعداد مقالات دارای اچ ایندکس بالای ۱۵ ما حدود ۹۷۰ الی ۹۸۰ مقاله است و دنیا از پژوهش‌های ما استفاده می‌کند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: آمار ثبت اختراعات نیز در حال بالا رفتن است، خارجی‌ها از ثمره این پژوهش‌ها بیشتر از ما استفاده می‌کنند. در حوزه فناوری تلاش کردیم که این حوزه‌ها را به سمت رفع نیاز جهت‌دهی کنیم. 

وی افزود: در حال حاضر یک فرصت طلایی برای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به وجود آمده؛ چرا که عمر مفید در حال افزایش است و نیاز جامعه به فناوری‌های توانبخشی بیشتر می‌شود؛ همچنین دانش توانبخشی از پیچیدگی زیادی برخوردار نیست و به راحتی می‌تواند در کنار رشته‌هایی همچون الکترونیک، مکانیک و غیره بنشیند و مشکل بزرگی را حل کرده و سبک زندگی افراد را تغییر دهد. 

وطن‌پور گفت: در آمایشی که در وزارت بهداشت انجام دادیم، این دانشگاه را برای بخش بهزیستی و توانبخشی انتخاب کردیم، پروژه‌های خوبی در این دانشگاه در دست اجراست. ۱۴ بهمن "روز فناوری" است؛ اگر هر سال چنین مراسمی را ادامه دهیم و شاهد رونمایی از طرح‌هایی باشیم که مراحل اولیه را پشت سر می‌گذارند، این موضوع نشانه احترام ما به فناوران است. 

به گزارش ایسنا رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در پایان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت مالی از پروژه‌های این دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: سال آینده شاهد تعیین استانداردها و انجام کارآزمایی بالینی محصولات باشیم و بتوانیم آنها را وارد بازار کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.