مجمع عمومی آمر، نه مشاور (قسمت پنجم)
-        صبح روز یکشنبه جلسه هماهنگی با حضور اعضایی از شورای عالی سازمان از جمله دکتر مصلحی‌، دکتر سهرابی‌، دکتر چنگیزی‌، دکتر اقازاده‌، دکتر سالاریان و ... تشکیل گردید. دکتر مصلحی‌ استدلال‌هایی را در اصل حق مجمع برای بررسی موضوعات مطرح می‌نمایند که با پاسخ جدی از جانب نمایندگان مجمع مواجه می‌شود و در نهایت نظر نمایندگان مجمع تایید می‌گردد.

-        علیرغم اینکه درخواست نمایندگان درخواست کننده مجمع فوق‌العاده، بررسی موضوعات «تعرفه» و «مالیات» بوده است و علی‌القاعده باید درخواست آنان فقط در دستور کار قرار گیرد، به نظر می‌رسد که با فشار لابی‌ها مطالب دیگری نیز به دستور کار اضافه خواهد شد.

-        تاریخ‌های ۲۵ بهمن‌، ۲ اسفند و ۹ اسفند مورد بررسی قرار می‌گیرد که ۲ اسفند به علت همزمانی با انتخابات رد شده و در مورد ۲۵ بهمن نگرانی از عدم فرصت برای هماهنگی و اسکان و تغییر برنامه همکاران مطرح می‌گردد و درنهایت تاریخ ۹ اسفند مورد توافق ضمنی قرار می‌گیرد.

-        مقرر می‌گردد روز چهارشنبه مجددا جلسه‌ای برقرار و در آن جلسه، عده‌ای از افراد مطلع با حضور ارکان دیگر سازمان، بررسی‌های فنی بیشتر را انجام دهند.

-        سیاه‌نمایی در مورد عدم موفقیت مجمع در تغییرات ارزشمند در روند مالیات و تعرفه از سوی تندرو‌ها و تندگو‌ها همچنان ادامه دارد و تلاش برای ایجاد حاشیه و برهم زدن تمرکز بر اهداف عالی درخواست‌کنندگان‌ برقرار است.

-        وزیر اقتصاد و دارایی در مورد تاریخ ۳۰ بهمن که در تفاهم‌نامه قید گردیده است، بیش از حد مانور داده و در حداقل دو مصاحبه و برنامه رادیویی از آن یاد کرده است.

گفتگوهای درونی مجمع هنوز به شکل محسوس آغاز نشده است؛ برقراری ارتباط بین نمایندگان و فعالان صنفی و کارشناسان ادامه دارد و جوانب مختلف آن در حال بررسی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.