احتمال ورود ویروس کرونا به همه کشورها وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت و درمان برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: در روزهای اخیر چین و کشورهای جنوب شرق آسیا دچار بحران ویروس کرونا شده  و افکار عمومی را متوجه خودشان کردند چرا که تاکنون بیماری با این شدت همه‌گیری سابقه نداشته است. البته در سال‌های 2002 الی 2003 بیماری سارس هم در کشور چین همه‌گیر و اپیدمی شد و قربانیان بسیاری گرفت.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت را اضطراری اعلام کرد، یادآور شد: احتمال ورود ویروس کرونا به همه کشورها وجود دارد و ایران هم به دلیل تردد زیادی که مسافران و گردشگران از مبدا چین دارند، از این موضوع مستثنی نیست، نحوه انتقال ویروس کرونا بسیار متفاوت بوده و به راحتی منتقل می‌شود، آن‌چیزی که امروز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد، پیشگیری، رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری به چین و کشورهای جنوب شرق آسیا است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه خوشبختانه ویروس کرونا در خارج از چین شیوع پیدا نکرد، اظهار کرد: هوشیاری، اطلاعات عمومی، علم و آگاهی در سطح دنیا مانع  شیوع بیماری شد. از طرفی در کشور ما هم با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت مبادی ورودی و خروجی فرودگاه‌ها و مرزها کامل کنترل شده است.

قربانی با اشاره به نصب دوربین‌های حرارتی در فرودگاه‌ها برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا گفت: تعدادی دوربین حرارتی با دقت بسیار بالا در برخی از مبادی ورودی کشور از جمله فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نصب‌ شده  تا دمای بدن مسافران ورودی را اندازه‌گیری و نمایش دهد تا مسافران مشکوک به بیماری ویروسی کرونا مورد آزمایش‌های دقیق‌تری قرار بگیرند، رعایت نکات بهداشتی بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا است. برای مقابله با شیوع بیماری کرونا باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کنیم. مهمترین راه‌های کنترل استفاده از ماسک، پرهیز از دست دادن، شستن مرتب دست‌ها است و سپس درمان که با توجه به اعلام وزارت بهداشت این آمادگی وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا بیماری نوپدیدی است، تجهیزات تشخیص افراد مبتلا در کشور به صورت حداقلی وجود دارد. اما خوشبختانه تا به امروز هماهنگی‌های بسیار خوبی برای جلوگیری از ورود مسافران چینی و توقف پروازها از مبدا چین به درخواست وزیر بهداشت و دستور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: البته انتقاداتی هم نسبت به برقراری برخی از پروازهای ایرلاین‌ها وجود دارد چرا که ممکن است خطر آفرین باشد. بنده معتقدم حتما باید پیوست‌های سلامت در فضای ایمنی، امنیتی و پدافند غیر عامل مورد توجه قرار بگیرد. از طرفی باید تلاش شود تا کمبودهای تجهیزاتی سریعاً تامین شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.