تازه‌ترین تدبیر دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همزمان در استان هوبئی منشا و کانون شیوع ویروس کرونا، دو هزار و ۴۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

روزنامه رسمی پکن اعلام کرده است، کسانی که دستور برای قرنطینه به هنگام ورود به پایتخت را نادیده بگیرند، مجازات خواهند شد. این  مقررات با پایان تعطیلات سال نو در چین و بازگشت مسافران اعلام شده است، رسانه‌های رسمی چین نیز اعلام کردند، در شهر هونگهو در استان هوبئی روز جمعه مقررات نظامی شرایط جنگ اعلام شده است.

مقام‌های استان هوبئی نیز اعلام کردند، دو هزار ۴۲۰ مورد جدید از ابتلا به ویروس در این استان گزارش شده و بیش از ۱۳۰ نفر روز جمعه جان خود را از دست دادند.

به گزارش رویترز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین الان به بالاتر از ۶۶ هزار نفر رسیده است و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر سه مورد تلفات خارج از سرزمین چین ثبت شده که تازه‌ترین مورد مربوط به یک شهروند ۸۰ ساله ژاپنی می‌شود، این شهروند به‌دلیل سینه‌پهلو و عفونت ریه در بیمارستان بستری بود، اما این‌که به ویروس تازه مبتلا شده بود در آزمایش‌های پس از درگذشت او مشخص شده است.

دو نفر دیگر در خارج از چین بر اثر ابتلا به این ویروس در هنگ کنگ و فیلیپین جان خود را از دست داده‌اند. این دو نفر یکی شهروند چین و دیگر شهروند منطقه ویژه هنگ‌کنگ بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی سه شنبه اعلام شد که نام تازه برای این ویروس "کوُوید-۱۹" است. این نام براساس سرواژه‌های "بیماری ناشی از ویروس کرونا-در سال ۲۰۱۹" ساخته شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.