سقوط کودتاچیان گریز‌ناپذیر است
اگرچه می‌توان به‌عنوان مثال با بررسی مسائلی چون درخواست موافقت اولیه دکتر آقازاده‌ در قالب نامه فراکسیون پزشکان عمومی و عدم اعلام آمادگی ایشان برای حضور از طریق نظام پزشکی متبوع شهرستان به نتایج و تفاسیری رسید اما موضوع اصلی برای جامعه پزشکی درحال حاضر نیت خوانی و بررسی اغراض شخصی افراد صدرالاشاره که قطعا منبعث از شخصیت حقیقی ایشان است‌، نیست؛ بلکه چرایی اتخاذ چنین تصمیم کاملا معارض با خواست جامعه پزشکی و ابلاغ آن است که باید توسط این افراد پاسخ داده شود.

توهین به شعور و شخصیت موکلین و فرار از توضیح چرایی اتخاذ این تصمیم خلاف آیین نامه،  کمترین تخلف این افراد است که مشروعیت آنان را برای تداوم حضور در آن جایگاه به‌شدت زیر سوال می‌برد.

سوء‌استفاده از جایگاه حقوقی و تحمیل نظر خلاف و لغو برگزاری نخستین مجمع آمر پس از دوران دکتر حفیظی، ‌خیانتی نابخشودنی در حق موکلانی ‌است که از طریق کاملا مدنی، دموکراتیک و قانونی در تلاش بوده‌اند تا از حقوق پایمال شده خود دفاع کنند.

این ننگ تا ابد برای کسانی که مسیر مایه مباهات و به دور از تنش اعضا برای احقاق حقوق خود را سد کرده‌اند باقی خواهد ماند‌. به‌خصوص رخ دادن این تفرعن از سوی افراد فوق آن هم درست در آستانه تلاش حاکمیت برای حضور آحاد ملت از جمله گروه‌های مرجع پزشکی در انتخابات دوم اسفند و نمایش رکن دموکراسی در کشور‌، به‌شدت مایه وهن و سرافکندگی جامعه گروه‌های پزشکی کشور و دلسردی آنان خواهد بود و نباید این اقدام شرم آور برای تضعیف حضور حداکثری از دید نهادهای ناظر مغفول بماند.

تمامیت خواهانی که به‌شدت از روشنگری‌های فعالان صنفی در خصوص آمریت مجمع و پیشنهادات کاربردی و کلان فعالان و صد البته از ایجاد محدودیت برای حیطه اختیارات خارج از عرف و غیرآیین نامه‌ای و حاشیه امنی که برای خود ایجاد کرده بودند، به‌شدت هراسناک شدند و با بی‌شرمی تمام بدیهی‌ترین اصول دموکراتیک و قانونی تشکیل مجمع را زیر پا نهادند تا قاطبه اعضاء صنف را به این وسیله از دریافت پاسخ پرسش‌های خود درخصوص عملکرد بسیار ضعیف و انتقاد برانگیز سازمان در امر دفاع از حقوق اعضا در زمینه تعرفه و مالیات محروم نمایند.

اما به آنان هشدار می‌دهیم این پایان ماجرا نخواهد بود.

بر ذمه تک تک اعضاء صنف است تا از منتخبان خود در نظام پزشکی شهرستان‌ها بخواهند دوباره و سه باره و چندباره تقاضای موکلین خود را در خصوص برگزاری مجمع فوق‌العاده تکرار کنند و هرکس که در این راه با قاطبه جامعه پزشکی همراه نیست، قطعا بر آنان است و باید در فهرست سیاه قرار گیرد تا در دور بعد مانع حضور چنین افرادی مشابه سه نفر فوق به جمع نمایندگان کشوری جامعه گروه‌های پزشکی شویم.

همکاران عزیز و شریف! بازی تمام نشده است و حق شکایت از این افراد‌ به دلیل تضییع حقوق اعضا کماکان محفوظ است و اتحاد رمز پیروزی است .

کودتاچیان محکوم به شکستند حتی اگر در باد پیروزی موقت به خود غرّه شوند.

منتظر می‌مانیم تا مشخص شود آیا تشریفات اداری در جهت تذکر آیین نامه‌ای از سوی رکن دیگر سازمان یعنی رئیس کل محترم به افراد فوق انجام گردیده است یا خیر‌، تا بتوانیم تکلیف خود را با سیه‌رویان دارای غش مشخص کنیم.

 رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

 

من ار چه در نظر یار خاکسار شدم

رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

 

چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را

کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

 

پ ن: مترادف کودتا: براندازی، شورش

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.