برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نیاز به بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، الکس آزار گفت: کشورش ۳۰ میلیون ماسک جراحی N۹۵ ذخیره دارد اما برای حفاظت از کادر بهداشتی در زمان شیوع این ویروس به ۲۷۰ میلیون ماسک دیگر نیاز دارد.

وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در مقابل اعضای کمیته فرعی تخصیص بودجه سنای آمریکا گفت: این یک چالش بی‌سابقه و احتمالا شدید بهداشتی در سراسر جهان است.

وی با دفاع از واکنش دولت خاطرنشان کرد: تقریبا دو ماه بعد از نخسین هشدارها بیمار مبتلا در خود آمریکا وجود ندارد و مبتلایان در خارج از مرزهای این کشور و برخی از خویشاوندان آنها هستند.

آزار با یادآوری محدودیت‌های سفری که ترامپ اوایل ماه جاری اعمال کرد گفت: این محدودیت‌ها سبب شد کشور زمان ارزشمندی برای کسب آمادگی‌های لازم داشته باشد.

وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اضافه کرد: ۵۷ مورد ابتلا به ویروس در آمریکا وجود دارد که شامل ۱۴ نفری است که یا در چین بوده‌اند یا خویشاوندان نزدیک مسافران بوده‌اند. سه نفر از شهر ووهان چین آورده شدند و ۴۰ مسافر نیز از کشتی تفریحی دایاموند پرینسس بازگردانده شدند.

مقام‌های دفتر بودجه کاخ سفید گفته‌اند طرح بودجه مکمل ۲.۵ میلیارد دلاری "پیشنهادی دولت ترامپ" برای تولید واکسن جدید و تجهیزات محافظتی و اقدامات واکنش به شیوع این ویروس استفاده خواهد شد.

سناتورهای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا درباره کافی بودن درخواست طرح بودجه مکمل ترامپ در کمک به آمادگی کشور در مقابل این بیماری همه‌گیر ابراز تردید کرده‌اند.

پتی مورفی سناتور دموکرات آمریکایی شیه مدیریت شیوع این ویروس از سوی دولت آمریکا را غیرقابل قبول توصیف کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مدعی است ویروس کرونا در آمریکا تحت کنترل بوده و وضعیت بازار سهام خوب است.

وی در یک کنفرانس خبری در هند تلاش کرد نگرانی‌ها درباره شیوع این ویروس در آمریکا را برطرف کند و افزود: ما تعداد معدودی آلوده به این ویروس داریم، ۲.۵ میلیارد بودجه درخواستی صرف دفاع از کشور در صورت شیوع این بیماری و کمک به دیگر کشورها خواهد شد.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مبلغ درخواستی دولت ترامپ را برای مقابله با این ویروس ناکافی دانسته است.

با وجود آنکه ترامپ سعی می‌کند شیوع ویروس در کشورش را اندک نشان دهد اما مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا به مردم این کشور هشدار داد که برای موج احتمالی کرونا آماده باشند و مسئولان شهر سانفرانسیسکوی آمریکا به دلیل نگرانی از احتمال شیوع ویروس کرونا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کردند.

به گزارش ایرنا رسانه‌های غربی گزارش دادند، حالت فوق‌العاده و اضطراری در حالی در سانفرانسیسکو اعلام شده که هنوز هیچ موردی از ابتلا شهروندان این شهر به ویروس کرونا گزارش نشده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.