زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست ...
از کسانی‌که عزا و عروسی، ‌جنگ ‌و صلح‌، شب و روز‌، خواب و بیداری‌، ‌خودی و غیرخودی، بی‌مهری و مهربانی‌، تهمت و تشویق‌، بیماری و سلامت‌، فامیل و غریبه‌، تعطیلات و غیرتعطیلات‌، حزب مشترک و غیر مشترک و خلاصه‌ هر آنچه در رویکرد و کیفیت و خلوص ارائه خدمت از سوی دیگر خادمان به مخدومان موثر است‌، در عملکردشان نباید تاثیر بگذارد و نمی‌گذارد.

می‌خواهم از کسانی بگویم که خودشان در معرض هر بیماری‌ای قرار می‌گیرند و با واسطه آنها اعضاء خانواده و عزیزان و نزدیکانشان نیز در خطر سرایت بیماری‌اند.

از کسانی‌که در همه‌گیری بیماری‌ها و سیل و زلزله و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در خط مقدم امداد‌رسانی به مصدومان و زیان دیدگانند و در هنگام خوشی‌ها و شادی‌ها و سرخوشی‌ها، سیبل سیل تهمت‌ها و تخریب‌های سیاسیون و پوپولیست‌ها و تخریب‌گران اعتماد عمومی.

از کسانی‌که به واسطه سیاست‌های غلط برخی سیاستگذاران آگاه بی‌شرم یا ناآگاه و نادان صاحب زور در چندسال اخیر تلاش شد حرمت و مرجعیتشان شکسته و دست و پایشان در دفاع موثر از خود بسته شود.

می‌خواهم از کسانی بگویم که فرماندهان پوشالیِ دشمن‌نشان و دوست‌نمای بحران بدون خجالت از جفایی که در گذشته دور و نزدیک در حقشان روا داشته‌اند‌، به اعتبار تلاش و زحماتشان ژست‌های قهرمانانه می‌گیرند.

می‌خواهم از کسانی بگویم که برخلاف آزمایشات فوری فرماندهان پوشالی و سیاسیون برابرتر در برابر قانون‌، پاسخ آزمایشات ابتلایشان روزها در پستوی مسیر آزمایشگاه معطل می‌شود و زمان برای پرکردن ویدئو و نمایش و گزارش حالشان به عموم ندارند.

آری‌، می‌خواهم از کسانی بگویم که بسیار پیشتر و بیشتر از سیاستگذاران‌ سلامت، دلسوز مردم خود بوده و هستند و خیلی پیشتر از فرماندهان پوشالی، مردم را از خطرات آگاه کرده‌اند و می‌کنند.

می‌خواهم از کسانی بگویم که خستگی ناپذیر‌، بی‌توجه به کمبود امکانات و شرایط لازم برای حفظ سلامتشان که باید از سوی همان فرماندهان پوشالی تامین می‌شد، بی‌اعتنا به بی‌مهری‌های عادی شده از سوی همان فرماندهان و سیاسیون‌، کمر بی‌خوابی و بی‌امکاناتی را شکسته‌اند و خود خواسته خود را در حریم محل ارائه خدماتشان، بدون خودنمایی و اظهار فضل برای مردم و به قصد خدمت رسانی به مردم محبوس کرده‌اند و بی‌ادعا فرماندهی میدان اصلی حمایت از سلامت ملت را به عهده گرفته‌اند .

آری‌، می‌خواهم به همه آن عزیزان‌، به همه آن فرماندهانِ واقعیِ بی‌ادعای میدان کمک به مردم با افتخار بگویم که از صمیم قلب قدردان‌ زحماتشان برای حفظ سلامت خود و خانواده و نزدیکان و بستگان و هم میهنان عزیزم هستم.

می‌خواهم به آنان بگویم از آنجا که «من لم یشکر المخلوق‌‌ لم یشکر الخالق» با همه وجود به احترامشان می‌ایستیم، در پیشگاه خلوص و از خود گذشتگیشان با خضوع کمر خم می‌کنیم و به همگی‌شان با خشوع اعلام می‌داریم که می‌دانیم ارزش سلامت و فداکاری و جانشان را با هیچ مبلغ دنیوی نمی‌توان محاسبه کرد.

از ساحت پروردگار برای تک تک آنان، همکاران شرافتمند و فداکار پزشکم و کادر خط مقدم درمان شامل پرستاران خدوم و دیگر زحمتکشان این مسیر‌، طلب سلامتی‌، سعادتمندی و پایندگی داریم.

قدرشان را می‌دانیم و زحماتشان را ارج می‌نهیم.

برقرار و سلامت باشید.

من به آغوش پر از مهر تو ایمان دارم

در دلم داغ غم و حسرت باران دارم

 
با تو ابر و مه و خورشید و فلک آرامند

چه نیازی من دیوانه به طوفان دارم

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.