ما برده نیستیم (بخش اول)
تذکر شماره یک

سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با سلامت از جمله سازمان نظام پزشکی تحت فشار معاونت درمان وزارت و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف اقدام به صدور احکام غیر‌قانونی نموده‌اند که زایل‌کننده حقوق مادی و معنوی همکاران است. 

حاکمیت هنوز اعلام حالت فوق‌العاده ننموده تا بتواند براساس اختیارات ناشی از آن کلیه امکانات کشور را در اختیار بگیرد. 

ورود معاونت درمان به حوزه فعالیت مطب‌ها مبنای قانونی ندارد و مطابق با هیچ حقی نیست. 

متن ذیل ابلاغیه سازمان نظام پزشکی رشت به همکاران شهر است:

اعضای محترم نظام پزشکی رشت
پیرو جلسه‌ای که با حضور نهادهای نظارتی و ادارات ذیربط در محل دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، ‌ضمن تقدیر از تلاش همکارانی که با وجود کمبود ابتدایی‌ترین امکانات حفاظتی به وظیفه حرفه‌ای خود پرداختند، مصوب شد هیچ مطب پزشکی یا مرکز درمانی بدون عذر موجه نباید تعطیل شود و این موضوع از ١٣ اسفند توسط گروه‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و دادستانی عمومی رشت به صورت بازدید میدانی رصد می‌شود. ضمناً این سازمان همچنان نسبت به تهیه ملزومات بهداشتی و حفاظتی برای جامعه پزشکی از سوی نهادهای مسئول پافشاری می‌کند.
سازمان نظام پزشکی رشت
 

گروه پزشکان و قانون اعتقاد دارد که اقداماتی اینچنین، عبور از خط قانون و خارج از اختیارات فعلی حاکمیتی و زیاده‌روی‌هایی است که به شکل عادت در حکمرانان وجود دارد. 

ما پس از اقدام به تذکر به شما آقایان و درصورت بی‌توجهی شما، پیگیری قانونی خود را برای مقابله با این‌گونه رفتارها آغاز خواهیم کرد.

پی نوشت :
در حین اماده سازی این متن ، از اقدام بی‌نظیر  جناب دکتر جوانپرست رئیس محترم نظام پزشکی لنگرود اطلاع یافتیم که نشان می‌دهد خواستن توانستن است و اگر دغدغه سلامت همکاران در ذهن مدیران نظام پزشکی جدی باشد می‌توان به نتایج عالی رسید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.