کمک مالی ۱۲ میلیارد دلاری به کشورهای کرونازده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، دیوید ملپس "David Malpass" گفت: هنوز ناشناخته‌های بسیاری در مورد ویروس کرونا وجود دارد و ممکن است کمک‌های بسیار بیشتری نیاز باشد.

رئیس بانک جهانی ضمن آنکه از کشورها خواست اقدامات خود را در سطوح منطقه‌ای و جهانی هماهنگ کنند، سرعت و وسعت واکنش به شیوع این ویروس را نیز در نجات جان مردم حیاتی دانست.

وی افزود: در صورت فراگیر شدن کرونا، انجمن توسعه بین‌المللی وابسته به بانک جهانی - که به فقیرترین کشورهای جهان یاری می‌رساند - در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ "بهار ۹۹" منابع مالی بیشتری دریافت خواهد کرد.

از دیدگاه بانک جهانی، تائید فراگیر شدن کرونا نیازمند اعلام آن از سوی مقام‌های بهداشتی جهانی نیست.

رئیس آمریکایی بانک جهانی به کشورها علیه به کار بستن تدابیر محدودکننده تجارت هشدار داد و بدون نام بردن از کشوری خبر داد که برخی از این نهاد مالی درخواست کمک کرده‌اند.

بانک مرکزی آمریکا دیشب "سه‌شنبه‌شب" خبر داد که نرخ بهره را تا نیم درصد کاهش داده و آن را تا محدوده یک تا ۱.۲۵ درصد رسانده است.

فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را یک اقدام اضطراری برای محافظت از بزرگترین اقتصاد جهان از تأثیر ویروس کرونا اعلام کرد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نیز با هشدار درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی، پیش‌بینی خود را برای تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان کاهش داده است.  

این سازمان اعلام کرده، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ با کاهش نیم درصدی در مقایسه با پیش‌بینی گذشته، ۲.۴ درصد خواهد بود.  

تدروس آدانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز دیشب "سه‌شنبه شب" در مقر این سازمان در ژنو به خبرنگاران گفت: تجهیزات به سرعت در حال کاهش است؛ سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند برای مقابله با ویروس کرونا هر ماه ۸۹ میلیون ماسک پزشکی، ۷۶ میلیون دستکش معاینه و ۱. ۶ میلیون عینک مورد نیاز خواهد بود.  

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: تولیدکنندگان برای تأمین نیازهای جامعه پزشکی باید روند تولید تجهیزات محافظ شخصی را تا ۴۰ درصد افزایش دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.