برگزاری جلسه روزانه ستاد مقابله با کرونا در سازمان نظام پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت سلامتی معاونت فنی و نظارت سازمان و نیز مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان که مبتلا به کرونا ویروس شده‌اند ارائه و سپس در حوزه‌های مختلف عملکردی از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده گزارش ارائه شد:

1_ در خصوص تست آنلاین احتمال ابتلا به بیماری کرونا که توسط سازمان نظام پزشکی طراحی و اجرا شده و بیش از 5.5 میلیون نفر به سئوالات این پرسشنامه پاسخ داده‌اند، دکتر سلیمی معاونت آموزشی و پژوهشی گزارش مبسوطی از رایزنی‌ها با وزارت ارتباطات و نیز وزارت بهداشت و جلوگیری از موازی کاری ارائه دادند و اعلام شد که پشتیبانی علمی، ارائه الگوریتم تشخیصی و سایر اقدامات آموزشی توسط سازمان نظام پزشکی انجام و در بقیه امور هم در صورت نیاز این سازمان آماده کمک رسانی به این طرح ملی خواهد بود.

2_ در خصوص پیگیری‌های انجام شده در خصوص دریافت وسایل و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی و ایمنی فردی برای مطب‌های شخصی محمدرضا ظفرقندی و بابک پورقلیچ به نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های مکرر و هماهنگی‌های متعدد انجام شده اشاره و محمدرضا ظفرقندی اعلام کرد نامه ای به منظور حل مشکلات در این حوزه برای وزیر بهداشت ارسال کرده‌اند. رایزنی‌هایی با مسئولان آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح و پدافند غیرعامل کشور، سازمان غذا و دارو، معاونت درمان وزارت بهداشت و سایر نهادهای تاثیرگذار انجام شده و قرار بر حل مشکل در کوتاهترین زمان ممکن است.

3_ در خصوص طرح ثبت نام از پزشکان داوطلب ارائه خدمت در صف اول مبارزه با ویروس کرونا در مراکز درمانی حبیبی اعلام کرد که بیش از 800 پزشک عمومی و بیش از 230 پزشک متخصص و نیز 38 فوق تخصص و 164 دستیار تخصصی کشور برای حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حتی شهرهایی دور از محل زندگی خود اعلام آمادگی کرده‌اند که این ارقام قطعا در روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

4_ ریاست سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از کلیت جامعه پزشکی و کادر درمان کشور طی درخواستی از عموم مردم بخواهند که از تردد غیرضروری در سطح شهرها خودداری کنند و حتی الامکان در منازل خود بمانند و تا برطرف شدن همه گیری ویروس کرونا هیچ گونه مسافرتی نداشته باشند.

5_ در خصوص ثبت لحظات و خاطرات روزهای ایثار و فداکاری و شجاعت اعضای کادر درمان قرار بر اعلام فراخوان از کلیه آحاد جامعه پزشکی و درمان و نیز درخواست از مراکز درمانی برای تعیین مسئول برای ثبت این لحظات به صورت فیلم، عکس و ویدئو شد. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.