خون مورد نیاز بیمارستان و مراکز درمانی تامین شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر حاجی بیگی گفت: متولی تامین خون و فرآورده های خون در کشور سازمان انتقال است و خون مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی را تامین می کند. خون مورد نیاز بیمارستان و مراکز درمانی تامین شده است.

وی افزود: سازمان انتقال خون در زمینه ذخایر خون تعاریف مخصوص به خود را دارد و همچنین هر کدام از وضعیت های ذخایر خون "وضعیت سبز، زرد و قرمز" تعریف خاص به خود را دارند و در این تعریف اگر میزان ذخیره خون به زیر ۳ روز برسد در وضعیت قرمز تعریف می شود و هنوز در کشور از نظر سطح ذخایر خون به این و ضعیت نرسیده ایم و ذخایر خون در کشور قابل قبول است، با تقویت شبکه ملی خون رسانی کشور، نیاز به خون و فرآورده ها خونی را در همه مراکز درمانی و بیمارستانی تامین خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و مردم شریف کشور نباید به خاطر فضای روانی که در اثر ورود کرونا به ایران ایجاد شده اهدای خون را که تنها درمان بیماران نیازمند به خون است، فراموش کنند، موج های بیماری مقطعی است و بزودی این موج نیز مانند دیگر بیماری ها مهار خواهد شد، اما مهم است که نگذاریم جو روانی آن آسیب های بیشتری بر جامعه تحمیل کند.

حاجی بیگی با اشاره به اهمیت همدلی و یاری رسانی مردم به مهار این موج بیماری و رعایت دقیق ضوابط و ملاحظات پیشگیرانه گفت: روزهای زمستان و در پی آن بهار و تعطیلات عید نوروز، همیشه اهدای خون را در اولویت دوم قرار می دهد و امروز این موج بیماری نیز می تواند سبب کاهش بیشتر اهدای خون شود که از شهروندان دعوت می کنیم در صورت سلامتی و داشتن شرایط اهدای خون همچنان اهدای خون را در اولویت های خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: هموطنان نوع‌دوست که در همه شرایط یاری گر سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز برای بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است، پس بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند به کمک این بیماران بشتابند.

به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان انتقال خون در پایان تاکید کرد: اهداکنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استاندردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات درکشور در حال حاضر و همین طور همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطرخون  اهدا کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.