۲ میلیون کپسول "تامی فلو" تا هفته آینده وارد کشور می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کریم همتی، ظهر یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران استان‌ها، ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان سابق هلال احمر گفت: میدانم وارد چه داستانی شده ام و از مشکلات نیز اطلاع دارم اما آمدنم به جمعیت را به فال نیک می‌گیرم و از خداوند طلب یاری می‌کنم.

سرپرست جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد و حواشی نیز به پایان خواهد رسید، باید در کمال صداقت و پاکدستی رأی کشور و نظر مردم را به هلال احمر بازگردانیم تا اگر حواشی منجر به دلخوری شده از بین برود، هلال احمر نباید وارد هیچ کارزار سیاسی شود، ممکن است بنده روزی خوب عمل کنم و روزی خیر اما نباید اعتمادها به این سازمان بین المللی مخدوش شود.

وی با اشاره به زلزله بم افزود: در بم بسیاری از کمک‌ها به ما ارسال شد اما در کرمانشاه هر فرد برای کمک خودش در منطقه حضور پیدا کرد، در دوران دکتر نوربالا اوج مسائل سیاسی کشور بود اما ایشان هیچگاه موضوع سیاسی را وارد هلال احمر نکرد و ما هم باید همین گونه عمل کنیم. ما باید با دستگاه‌های امنیتی ارتباط خوبی برقرار کنیم اما وامدار کسی نیستیم.

همتی گفت: از امروز رئیس جمهور برای کنترل ورودی و خروجی شهرها با هماهنگی پلیس و دانشگاه‌های علوم پزشکی دستور داده اند، تلاش ما این است که این کار به درستی انجام شود و این قبول مسئولیت پس از ۴۸ ساعت از ابلاغ بنده است، با وجود مشکلات اما می‌خواهیم تیم‌ها در کار باشند تا مبادی ورودی و خروجی را کنترل کنند. قرار است برچسبی تهیه شود تا بر اساس آن وسایل نقلیه ای که غربالگری شده، شناسایی شوند تا حلقه کرونا قطع شود. در هلال احمر روزانه ۱۰ هزار ماسک و مواد ضد عفونی کننده تولید می‌شود و دپوی خوبی در انبارها موجود است.

سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره بر اعطای پارچه به هلال احمر از سوی خیرین اعلام کرد: بر این اساس استارت تولید ۱ میلیون گان پزشکی را آغاز می‌کنیم، همچنین در آذربایجان غربی و سردشت بیماران شیمیایی حضور دارند و با کمک هلال احمر باید به تمام بیماران شیمیایی سر زد، تاکنون کنترل مبادی ورودی و خروجی ۱۱ استان از جمله گیلان گلستان و قم بر عهده هلال احمر سپرده شده است. هلال احمر برای معرفی این بیماری در فضای مجازی اقدام کرده و ۱۲ میلیون نفر نیز غربالگری شده اند. یک چهارم تخت‌های در نظر گرفته شده برای قرنطینه نیز توسط هلال احمر تأمین شده و در حال حاضر آماده است.

وی اظهار کرد: بیمارستان نور افشار نیز به عنوان بیمارستان کمکی مسیح دانشوری در حال فعالیت است. تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک سه لایه و مواد ضد عفونی کننده برای مصرف نیروهای هلال و ورود به چرخه توزیع نیز در حال انجام است، اقلام اهدایی بین المللی نیز در سه انبار هلال احمر نگهداری خواهد شد. تاکنون کشور چین یک و ده دهم میلیارد دلار کمک شامل اقلام مورد نیاز به کشور اعطا کرده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. به زودی نیز از قطر محموله‌ای وارد کشور خواهد شد و ژاپن نیز وعده کمک یک میلیون دلاری را داده است. اقلام اهدایی ایرانیان مقیم آمریکا نیز به زودی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش مهر همتی در پایان اضافه کرد: حدود ۲ میلیون کپسول "تامی فلو" تا هفته آینده وارد کشور می‌شود و در چرخه توزیع و تولید قرار خواهد گرفت. به علاوه مجموع کمک‌های مردمی به هلال احمر برای توزیع میان هموطنان نیازمند نیز تا صبح امروز رقم ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.