تله‌مدیسین براساس پروتکل‌های ابلاغی اجرا می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری، با اشاره به  طرح مراقبت پزشکی از راه دور اظهار کرد: زیر ساخت‌های طرح خدمات پزشکی از راه دور (تله مدیسین) در سال‌های گذشته توسط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در کشور فراهم شده است. امروزه با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد و کاهش مراجعه به مطب پزشکان خدمات مراقبت پزشکی از راه دور بیشتر از گذشته مورد توجه مردم و سیاست گذاران نظام سلامت قرار گرفته است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد: خدمات مراقبت‌های پزشکی از راه (تله مدیسین) دور بر اساس پروتکل‌های خاص و قواعد مشخص انجام می‌شود تا مردم اطمینان کاملی از دریافت خدمات مناسب از این طریق داشته باشند.

فراهم شدن زیر ساخت‌های طرح مراقبت از راه دور در کشور

او اضافه کرد: زیرساخت اجرای طرح مراقبت‌های پزشکی از راه دور باید به گونه‌ای فراهم شود تا ناظران بتوانند به خوبی بر نحوه عملکرد پزشکان نظارت کافی داشته باشند تا مشکلات حقوقی و نحوه پرداخت‌ها قابلیت بررسی از سوی ناظران داشته باشد.

او تاکید کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی و پرداخت آن بر اساس شرایط خاص و پروتکل‌ها انجام می‌شود و بسته‌هایی مانند مشاوره از راه دور طراحی شده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هنگام اجرای طرح تله مدیسین در ابتدا فرد بیمار برای معاینه اولیه باید به پزشک مراجعه حضوری داشته باشد و سپس در مراحل بعدی مراقبت‌های پزشکی از راه دور برای پیگیری وضعیت بیماری قابلیت اجرایی دارد. باید تمامی زیرساخت‌های لازم در این خصوص در کشور فراهم شود تا ناظران در زمینه تماس‌های گرفته شده از سوی مردم و تایید مستندات دسترسی لازم را داشته باشند.

جهانگیری گفت: مراقبت‌های پزشکی از راه دور بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۹ انجام شده است و این طرح تحت نظر وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و دبیرخانه شورای عالی بیمه انجام می‌شود.

او یاد آوری کرد: امضای الکترونیکی در حال حاضر در کشور انجام می‌شود و پزشکان در حوزه‌های مختلف می‌توانند امضای الکترونیکی خود را دریافت کنند. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.