حذف تعرفه همه خدمات داروسازان در جامعه به چه معناست؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این نامه آمده است:

استاد ارجمند، جناب آقای دکتر ظفرقندی 
رئیس محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران 
با سلام و احترام 

همانگونه که استحضار دارید علیرغم ابلاغ تعرفه کلیه گروه های پزشکی در سال ۹۹، تعرفه خدمات داروسازان در داروخانه ها تاکنون ابلاغ نشده است.

متاسفانه تعرفه داروسازان در سال های اخیر تحت تاثیر احکام دیوان عدالت اداری بوده است تا جایی که در سال ۹۷ در یک اقدام بهت آور قریب به اتفاق کدهای خدمات داروسازان در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت "کدهای: ۹۰۲۰۱۵، ۹۰۲۰۲۰، ۹۰۲۰۲۱، ۹۰۲۰۲۲، ۹۰۲۰۲۵، و ۹۰۲۰۲۶" ابطال شده است!

بدین معنی که هیچ کدام از خدمات داروسازان در بیمارستان و داروخانه "حتی ساخت داروهای ترکیبی" به رسمیت شناخته نمی شود و داروسازان مجاز به دریافت تعرفه برای هیچ یک از خدمات خود نیستند!

حضرتعالی در جریان نقش بی بدیل داروسازان بالینی و بیمارستانی در بخش های مختلف بیمارستان ها و داروسازان در داروخانه ها با هدف افزایش کارآیی دارو درمانی، کاستن از عوارض ناخواسته داروها و کاهش هزینه های دارویی هستید.

حذف تعرفه همه خدمات داروسازان در جامعه، به چه معناست؟ آیا غیر از این است که بعضی از مسئولین کشور ما هیچ جایگاهی برای داروسازان در جامعه قائل نیستند؟  اگر انتظار از داروساز در داروخانه فقط داروفروشی است، چه نیازی به تربیت سالانه قریب به دو هزار داروساز در کشور می باشد؟

اعضای داروساز شورای عالی نظام پزشکی کشور به نمایندگى از طرف كليه اعضاء سازمان از جمله بیش از ۲۰ هزار داروساز عضو این سازمان، از جنابعالی تقاضا دارند همانطور كه تمام قد سازمان براى دفاع از ديگر حرفه هاى عضو سازمان وارد گود شد، با استفاده از همه ظرفیت های قانونی موجود، از کیان رشته داروسازی و آینده حرفه ای داروسازان حال و آینده این کشور دفاع نمائید.

امروز سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در معرض یک آزمون تاریخی و بزرگ برای صیانت از حریم یکی از تاثیر گذارترین حرف پزشکی قرار دارد، امید آنکه همگی از این آزمون سرنوشت ساز سربلند بیرون آئیم.

با تشکر و آرزوی توفیق
داروسازان عضو شورايعالى نظام پزشكى كشور
دكتر محمود فاضل
دكتر يدالله سهرابى
دكتر منصور ارزومند
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.