همکاری شرکت چینی با شورای تحقیقات ملی کانادا برای آزمایش واکسن کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شورای تحقیقات ملی کانادا اظهار کرده است در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات روند تولید واکسن شرکت کانسینو بایولاجیکس را در یکی از مراکز دولتی در مونترال انجام خواهد داد و شرکت کانسینو بایولاجیکس نیز در حال آماده‌سازی یک برنامه آزمایش بالینی برای سازمان بهداشت کانادا است.

واکسن شرکت کانسینو در مرحله اولیه آزمایشات است و هنوز هیچ راهی برای فهمیدن اینکه این واکسن چگونه عمل می‌کند، وجود ندارد. اما اگر این واکسن بی خطر و موثر باشد، کانادایی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. داده‌های آزمایش محلی می‌تواند این اطمینان را به سازمان سلامت کانادا بدهد که واکسن بی‌خطر است.

واکسنی که بتواند از افراد مبتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ محافظت کند، می‌تواند به این داستان ترسناک که جهان را فراگرفته است، پایان دهد؛ اما توسعه یک واکسن که عملکرد آن صحیح و بی‌خطر است و تولید انبوه آن، کاری چالش برانگیز است.

بنابر گفته شورای تحقیقات ملی کانادا، واکسن شرکت کانسینو با استفاده از یک "رده سلولی" (cell line) در شورای تحقیقات ملی کانادا تولید شده است. شرکت کانسینو پیشتر از همان رده سلول برای ایجاد واکسن ابولا نیز استفاده کرده بود.

به گزارش ایسنا شورای تحقیقات ملی کانادا و سازمان سلامت کانادا به سؤالاتی مبنی بر اینکه آیا این همکاری باعث می‌شود سازمان سلامت کانادا امکان بررسی داده‌های آزمایشی جمع آوری شده در چین را برای ارزیابی نهایی واکسن داشته باشد، پاسخ نداد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.