شهادت ۱۰۷ نفر از کادر درمان در جبهه مبارزه با کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود حبیبی در ارتباط با خدمات خیرین و بسیج شدن ارگان‌ها، مردم و دانشجویان در مقابله با کرونا گفت: برخوردی که از سوی مردم و نهادهای گوناگون در بسیج مقابله با کرونا شد، نادر بود و تلاش‌هایی که باید از آن سپاسگذاری شود. وقتی که ابتلا به کووید ۱۹ در کشور ما شناسایی شد، وزارت بهداشت با تمام توان وارد کارزار شد و تمام کادر درمان بسیج شدند.

معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: به جرات می توانم بگویم که تاکنون چنین همدلی و بسیجی را در مقابله با یک بیماری در کشور نداشتیم. هرگز سابقه نداشت که تمام امکانات، تجهیزات و نیروهای کشور برای درمان یک بیماری به کار گرفته شوند، ما پزشکان زیادی داشتیم که در زمان جنگ در جبهه ها حاضر بودند و رشادت می‌کردند. آنها اذعان دارند که در آن سال ها چنین بار زیادی از بیماری وجود نداشت. آنها می‌گویند که هرگز بیمارستان‌های ما در جنگ، در یک مقطع این تعداد بیمار را پذیرش نکرده بودند.  

وی افزود: با این تلاش و همیت همگانی بود که ما توانستیم به تمام بیماران خدمات درمانی قابلی ارائه بدهیم. این ثمره جانفشانی جامعه پزشکی و دیگر نیروهایی بود که به آنها پیوستند. تا همین الان ۱۰۷ نفر از کادر درمان اعم از پزشک، پرستار، ماما، تکنسین‌های آزمایشگاه، کارشناسان و دیگر همکاران گروه‌های درمانی ما در جبهه مبارزه با کرونا به مقام رفیع شهادت رسیده‌اند و این نشان از وسعت حضور کادر درمان ما در سنگر مقابله با کرونا دارد، چنان این رشادت‌ها پررنگ بود که رهبر انقلاب اسلامی ایران، چندین بار از زحمات کادر درمان شخصا تقدیر کرد. این نگاه ویژه رهبر نیز، افتخاری برای تلاشگران  است و در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.

حبیبی گفت: این رشادت نه تنها از سمت جامعه پزشکی و کادر درمان بود، بلکه این وفاق به دلیل حضور تمام دستگاه‌های کشور و همدلی بالای مردم بود، مردم در رعایت اصول توصیه شده همکاری چشمگیری داشتند. خانواده‌هایی بودند که در مباحثی مانند قرنطینه و ایزولاسیون بیماران مجدانه تلاش کردند. مردم بسیار قدرشناسانه نسبت به گروه پزشکی و کادر درمان رفتار کردند، گروه‌هایی از مردم به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و بسته‌های ملزومات قابل استفاده برای پزشکان را اهدا می‌کردند. تنها، بالغ بر چند ده هزار بسته مواد غذائی مورد استفاده "آب میوه‌ها و اغذیه‌های بسته بندی شده" اهدا شد. محصولات خوراکی که ما می‌توانستیم در گروه‌های بیمارستانی توزیع کنیم.

معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی ایران اضافه کرد: از تلاش گروه‌های جهادی نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم. جمعیت‌های مختلفی از بسیجیان، دانشجویان و حتی روحانیون در کنار کادر درمان قرار گرفتند. این افراد در خط مقدم مقابله با کرونا حضور پیدا کردند. این همدلی و حضور بسیار ارزشمند است. این همدلی را با کشورهائی قیاس کنید که نه تنها این همدلی را نداشتند، بلکه بسیار متفاوت رفتار کردند. کشورهایی که در آنجا هر فردی تنها نگران وضعیت خود بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی وی در پایان اضافه کرد: در سازمان برای ثبت یکایک این رشادت‌ها و همدلی‌ها، کمیته‌ای به نام "کرونا روایت" ایجاد شده است، تا لحظه‌های ماندگار محفوظ بمانند. باید این افتخارات برای آیندگان الگو باشد و باید آنها از این رشادت‌ها باخبر شوند. در راستای ثبت کرونا روایت، نهادهایی مانند وزارت بهداشت، شبکه سلامت صدا و سیما، کتابخانه ملی، شهرداری تهران اعلام همکاری کرده‌اند. این روایت‌ها درس و آموخته‌هایی برای فرزندان ما است تا با بحران‌های مشابه مقابله کنند، باید به این همدلی و رشادت‌ها افتخار کنیم، ما به مردم خود، کادر درمان، تلاش شبانه‌روزی مسئولان و نیروهای نظامی همیار؛ سپاه و ارتش و از همه مهمتر و در راس رهبر معظم انقلاب مفتخر هستیم. پیشوایی رهبر معظم انقلاب قوت قلبی برای ما و همه تلاشگران بود. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.