اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه‌اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه‌اندازی شد؛ این محصول پس از تایید سازمان غذا و دارو به شکل قلم آماده تزریق در کشور توسط شرکت فرآورده‌های پویش دارو در پارک فناوری پردیس تهران تولید خواهد شد.

با راه اندازی این خط تولید و همچنین خطوط مشابهی که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد، در کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی این محصول مهم، پرمصرف و استراتژیک، ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان انسولین قلمی در منطقه ظاهر خواهد شد.

انسولین قلمی بالاترین میزان ارزبری حدود 200 تا 250 میلیون دلار را دارد و با توجه به راه اندازی این خط و خطوط تولید دیگر در آینده، شاهد صرفه جویی ارزی چشمگیری در حوزه دارو و افزایش دسترسی بیماران دیابتی به این فرآورده خواهیم بود.

قلم انسولین، گلارژین 300 واحدی است که به همت محققان ایرانی شرکت فرآورده ‌های پویش دارو به مرحله تولید رسیده و انسولین گلارژین زیرمجموعه‌‌ای از انسولین‌ های آنالوگ بوده که به روش‌‌های بیولوژیک و نوترکیب تولید شده و دارای طول اثر 24 ساعت است.

مصرف انسولین‌‌های قلمی و آنالوگ در دهه اخیر به علت سهولت در استفاده بیماران و اثربخشی و ایمنی بالاتر از سایر انسولین‌ها، رشد چشمگیری در جهان داشته است و با تولید بازالین، ایران در زمره معدود کشورهای تولیدکننده انسولین آنالوگ در جهان قرار گرفته است.

ایمنی و اثربخشی بازالین، در مطالعات بالینی مختلف در مقایسه با نمونه‌‌های برند این محصول به اثبات رسیده است.

شرکت فرآورده‌های پویش دارو یک شرکت دانش ‌بنیان بوده و فعالیت خود را در سال 1376 آغاز کرده و اولین شرکت داروسازی تولیدکننده فرآورده‌های دارویی نوترکیب در خاورمیانه است و پیش از این نیز، داروهای بیولوژیک دیگری برای درمان کم خونی بیماران کلیوی و مبتلا به سرطان، درمان نوتروپنی ناشی از شیمی ‌درمانی، درمان هپاتیت و درمان نارسایی رشد در کودکان  را روانه بازار دارویی ایران کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.