یک ماه زندگی با بیماران کرونایی در بیمارستان کامکار قم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی امینی ـ یکی از کارگردان‌های مستند «گذر از مه» ـ  با بیان اینکه این مستند جزو اولین مستندهای ساخته‌شده درباره کروناست، درباره ساخت آن به ایسنا گفت: از اوایل اسفند ماه و شروع تب کرونا، مجموعه مستند کوتاه «گذر از مه» کلید خورد. مستند ۱۱ قسمت است و ما ۱۱ سوژه داشتیم. سوژه‌های این مجموعه مستند همگی از کادر درمان، بیماران و نیروهای جهادی انتخاب شده‌اند. این افراد خودشان بچه‌های کوچک یا پدر و مادر بیمار داشتند اما با تمام وجود زحمت کشیدند و عرصه را خالی نگذاشتند. آن‌ها خیلی گمنام و بدون سرو صدا کار کردند. در بدترین شرایط خطیرترین کار را تقریبا در سکوت محض انجام دادند. بدون ایجاد هیچ موج و کمپین و طلب حق و حقومی. این‌ها فرهنگ ایرانی را به‌خوبی به نمایش گذاشتند و کارشان ما را به یاد تمدن چند هزار ساله خودمان می‌اندازد که پر از مهر و همیاری است.

این کارگردان با بیان اینکه با ساخت مجموعه مستند به گونه‌ای به کادر درمان ادای دین کرده است، گفت: ما بخشی از این لحظات عاطفی انسانی را به تصویر کشیدیم و از این بابت خیلی خرسندیم. ما جزو اولین گروه‌های مستندسازی در زمینه کرونا بودیم و بعد از چند هفته گروه های دیگر هم شروع کردند.

امینی ساخت برنامه در شرایط دشوار شیوع بیماری آن هم در فضای بیمارستان را کاری دشوار عنوان کرد و گفت: من چون ساکن قم هستم از قبل علائم بیماری را داشتم و فکر می‌کنم کرونا را از سر گذراندم برای همین در روزهای ساخت برنامه دچار مشکل نشدم اما ما تمام نکات ایمنی و بهداشتی را طی تصویربرداری که حدودا یک ماه زمان برد رعایت می‌کردیم. ما ماسک، دستکش و عینک‌های مخصوص را استفاده می‌کردیم.

این مستندساز درباره ادامه فعالیت‌هایش برای ساخت مستند با موضوع کرونا، توضیح داد: یک مستند بلند سینمایی هم به اسم «تنگنای» و با موضوع کرونا تولید کردیم که با همکاری مرکز گسترش سینما مستند و تجربی ساخته شده است. قصد ادامه مستند «گذر از مه» را نداریم اما تصمیم داریم در قالب یک مجموعه مستند، برنامه‌ای براساس تاریخ شفاهی و حواشی کرونا بسازیم.

به گزارش ایسنا، «گذر از مه» توسط جلال یقموری تصویر برداری شده و کارگردانی این کار مشترکا توسط جلال یقموری و مهدی امینی انجام شده است. همچنین مهدی مطهر تهیه‌کننده این مستند بوده و حسین نصیرپور، جلال یقموری، سید رسول نبوی، امین محقق، مجتبی طاهری و نصرالله یقیمی کار تدوین این مستند را انجام داده اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.