ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات اشتباه خود را اصلاح کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجتبی یوسفی، با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان خوزستان و ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمانی مقابله با کرونا، گفت: با توجه به اینکه سیستم و کادر درمانی استان خوزستان همواره به دلیل خدمات دهی به استان‌های همجواری که از امکانات بهداشتی و درمانی خوبی برخوردار نبودند، تحت فشار بوده و قبل از شیوع ویروس کرونا هم با کمبود امکانات مواجه بوده است. بی‌تردید تداوم کمبود‌ها و فرسودگی نیروی‌های درمانی موجب افزایش تلفات می‌شود.

خطر کرونا در کمین است

وی  مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا را توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی دانست و اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال بیماری را قطع کنند. یقیناً بهترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی است. از طرفی رسانه‌ها نیز باید با اطلاع‌رسانی دقیق از وضعیت شیوع کرونا در کشور، مردم را نسبت به خطرات این بیماری آگاه کنند.

ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌های اشتباه خود را اصلاح کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان، افزود: قبل از آغاز دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در ستاد استانی مبارزه با کرونا، نسبت به تصمیم‌های نادرست این ستاد انتقاداتی کردم. معتقدم عملکرد اشتباه ستاد ملی مبارزه با کرونا و به تبع آن ستاد استانی موجب افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان شده است. از این رو تصمیم‌های اشتباه سریعاً باید اصلاح شده و در برخی از مناطق قرمز محدودیت اعمال شود.

عملکرد ضعیف مسئولان اجرایی استان خوزستان در جریان مبارزه با کرونا

 نماینده مردم اهواز، باوی و کارون، با اشاره به عملکرد ضعیف مسئولان اجرایی استان خوزستان در جریان مبارزه با کرونا، افزود: متاسفانه مکان‌هایی برای انجام تست تشخیص کرونا در نظر گرفته شده که امکان رعایت فاصله اجتماعی در آنها وجود ندارد. از این رو بهتر است برخی از سالن‌های ورزشی استان را به این منظور اختصاص دهیم تا در انجام فرآیند تست، فاصله اجتماعی هم رعایت شود. ازطرفی در پاسخ‌گویی تست‌های تشخیصی نیز باید به خوبی عمل کنیم چرا که در صورت تشخیص اشتباه و اعلام دیر هنگام، فرد مبتلا در جامعه تردد کرده و افراد دیگری را نیز آلوده می‌کند.

استان خورستان با فقر تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی مواجه است

وی در پایان با بیان اینکه استان خورستان با فقر تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی مواجه است، افزود: با توجه به اینکه آمار ابتلا به کرونا در حال افزایش است، باید برخی از محدودیت‌ها مجددا اعمال شود، چرا که تداوم افزایش موارد ابتلا به این بیماری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها را به دلیل کمبود منابع و فرسودگی با مشکل جدی مواجه می‌کند. ازطرفی باید بخشی از یک میلیارد یرویی که با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا برداشت شده به بیمارستان‌های خوزستان اختصاص داده شود. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.