رئیس‌جمهور توصیه‌های خبرگان جامعه پزشکی را جدی بگیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری گفت: وضعیت از لحاظ همه‌گیری ویروس کرونا در کشور مناسب نیست، چون مردم دیگر توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در این بین رییس جمهور هم خودش یکسری توصیه‌هایی می‌کنند که مردم فکر می‌کنند همه چیز به روال عادی برگشته است.

وی افزود: تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و پرسنل و کادر سلامت فرسوده شده‌اند. اگر فکر جدی نشود و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی اجرا نشود، شرایط به خوبی پیش نخواهد رفت. مردم باید از ماسک استفاده کنند که اگر این نکات رعایت نشود ممکن است با مشکلات جدی مواجه شده و جان تعدادی از هموطنان از دست رود کما این‌که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها سه رقمی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دولت باید به توصیه مسئولان حوزه سلامت توجه کند و نظر کارشناسان و خبرگان این حوزه را مدنظر قرار دهد. اقتصاد مهم است اما اولویت اول سلامت مردم می‌باشد. می‌ترسم سلامت فدای اقتصاد شود و بعد به سمتی رویم که شرایط سخت شده و نتوان کاری انجام داد.

به گزارش ایسنا شهریاری در پایان درباره‌ی امکان اجرایی شدن طرح استفاده اجباری از ماسک گفت: دولت برای این کار از بسیج و نیروهای مردمی استفاده کند. اکنون متاسفانه شاهدیم که مراسم عروسی و عزا برگزار می‌شود تالارهای پذیرایی باز هستند، تمام توصیه‌هایی که قبلا شده بود را اجرا نمی‌کنند چون مردم فکر می‌کنند دیگر کرونا جدی نیست. ما از رییس جمهور می‌خواهیم توصیه‌های خبرگان جامعه پزشکی را جدی گرفته و به آن عمل کنند، کمیسیون بهداشت هم تذکرات لازم را به رییس جمهور می‌دهد، چون جای نگرانی جدی وجود دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.