مهمان ناخوانده‌ای که نمی‌رود
کادر درمان در ابتدا برای مقابله با آن انواع درمان‌ها ویروسی و غیرویروسی  را به کار گرفتند.اکنون نیز بخش‌های آزمایشگاهی‌ علمی دنیا با تمام توان در جستجوی راهی برای  کشف دارو و واکسنی موثر علیه این ویروس هزارچهره هستند.
 
کادر درمان ، پرسنل بخش‌های درمانی: مطب‌ها ،کلینیک های خصوصی و عمومی،بیمارستان‌ها و ...در این مدت پر اضطراب به عنوان خط اول مواجهه در نزدیکترین فاصله با ویروس در حال درمان بیماران هستند.

متاسفانه تفکر خطرناکی که این روزها گریبانگیر جامعه شده ، این است که این ویروس در حال ازبین رفتن بوده یا بیماری ناشی از این ویروس دیگر نوعی بیماری گذرا و بی خطر خواهد بود.

اندیشه‌ای مرگبار که می تواند میلیون‌ها انسان را در معرض خطر نابودی قرار دهد.
تفکری که باعث می شود روش‌های محافظتی ضد عفونی و رعایت اجتماعی روز بروز کمتر شود. 
نکته‌ی اساسی‌ای که  همیشه باید جلوی چشم و ته ذهن ما باشد این است:
کرونا هنوز نرفته است
و همچنان درحال بیماریزایی و قربانی کردن افراد جامعه است . 

بنابراین هنوز لازم است بیرون آمدن از خانه به موارد بسیار مهم محدود شود، از سفرهای غیرلازم موکدا پرهیز گردد و کسانی که به علت کار روزانه یا به هر دلیل موجه دیگر  از خانه بیرون می روند نیز باید موارد حداقلی و الفبای  محافظت که همانا پوشیدن ماسک و شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی تا حد امکان است را رعایت کنند.
نکته مهمی که باید از آن یاد کرد این است که ماسک اسباب بازی یا وسیله ای برای بالا و خصوصا پایین آوردن و دست زدن مکرر به صورت و چشم بعد از لمس آن نیست.  

این اقدامات حفاظتی همه جا و  خصوصا در محیط‌های شلوغ مثل سیستم حمل و نقل عمومی و مراکز خرید و...کاملا ضروری و الزامی است . چون فرد با رعایت آنها هم مانع ابتلا خود به ویروس می‌ شود و هم اگر در مواردی فردی مبتلا و ناقل بدون علامت بیماری باشد از انتقال آن به دیگران جلوگیری میشود ، بنابراین حفظ موارد محافظتی نه تنها اقدامی فردی که انجام یک فعالیت اجتماعی و مسوولیت پذیری در برابر جامعه است .اقدامی که انجام آن ، بسیار ارزشمندتر از عملی صرفا فردی  است.
کارفرمایان محیطهای کارگری و مسوولین دوایر دولتی و شرکت های خصوصی نیز باید این وسائل اولیه محافظتی را برای افراد تحت پوشش خود مهیا نموده و از روش‌های غربالگری ارزشمند-نه صرفا نهادن یک تب‌سنج- استفاده کنند.

در مورد ویروسی صحبت می‌کنیم که قدرت سرایت زیاد و ایجاد بیماری سخت داشته با جان افراد سر و کار دارد 

پس حتما و حتما نکات ایمنی باید رعایت شود: پوشیدن ماسک  و شستشوی مکرر دست‌ها ، حفظ فاصله اجتماعی تا حد ممکن، از موارد ابتدایی و البته مهم این حفاظت است .

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.