استفاده از ماسک تا ۷۰ درصد می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را کم کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا ملک زاده با اشاره به ضرورت استفاده مردم از ماسک، گفت: پیش‌بینی می‌شد که پیک‌های بیشتری داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: مردم حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ همچنین فعلا اجتماعات را ترک کرده و مراسم‌های عروسی و عزا برگزار نشود، پیشنهاد ما این است که این مراسم‌ها تعطیل و ممنوع شود. مواردی داشتیم که در یک عروسی 60 تا 70 نفر مبتلا به کرونا شدند و از مردم تقاضا دارم مراسم عروسی و عزا را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: محدودیت هوشمند یعنی همان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که ما باید اطلاعات و آگاهی بالاتری داشته باشیم و در حقیقت می‌خواهد زندگی کردن را تسهیل کند، یکی از مشکلات ما در حال حاضر روستاها هستند، باید منتظر باشیم و این پیک‌ها را در جاهای مختلف داشته باشیم، در نتیجه از مردم تقاضا دارم که از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش فارس ملک‌زاده در پایان با اشاره به انجام تحقیقات در دنیا و کشورمان درباره نقش مهم استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک حدود 50 تا 70 درصد می‌تواند خطر ابتلا را کم کند، با انجام تحقیقات در خصوص روش‌های درمان بیماران کرونا در ایران، ما در حال نزدیک شدن به پیدا کردن درمان بیماران بدحالی کرونایی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.