استفاده از وسایل سرمایشی ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی با اشاره به وضعیت فعالیت ویروس کرونا در کشور گفت: در حال حاضر واکسن شناخته شده ای به صورت رسمی و اختصاصی برای بیماری کرونا در هیچ کجای دنیا ساخته نشده و در دسترس نیست.

وی افزود: براساس آخرین یافته دانشمندان و محققان گرما یکی از عوامل تاثیر گذار در فعالیت ویروس کرونا است و دمای محیط به تنهایی نمی تواند عاملی در زمینه مقاومت ویروس کووید۱۹ باشد، در حال حاضر شیوع بیماری کرونا در جامعه تحت تاثیر عوامل مختلفی است، اگر گرما تاثیر خاصی بر فعالیت ویروس کرونا داشت نباید شاهد بروز و شیوع این اپیدمی در مناطق گرمسیر کشور مانند خوزستان بودیم.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در محیط های گرم و مناطق گرمسیری به دلیل اینکه افراد بیشتر در خانه می‌مانند، با بستن در و پنجره و روشن کردن کولر و وسایل سرمایشی احتمال انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند، در حال حاضر رعایت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها به مراتب تاثیرش در پیشگیری از کرونا بیشتر از گرمای محیط است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عرفانی در پایان گفت: برای کنترل بیماری مردم باید حتما از ماسک در هنگام خروج از خانه و به خصوص در زمان تردد در سطح شهر و مراکز شلوغ استفاده کنند تا چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.