ضرورت استفاده از ماسک در پیشگیری و انتقال ویروس کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در محیط های پر رفت و آمد و ادارات دولتی گفت: زدن ماسک به خصوص در مراکز پرازدحام و مکان های سر بسته، مهم تر از پوشیدن دستکش است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: کرونا بیماری تنفسی است که بیشتر از طریق تنفس هنگام صحبت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، در مکان های خلوت نیازی به استفاده از ماسک نیست، افرادی که اصرار دارند به طور مداوم لباس های خود را در ورود به منزل می شویند و ضد عفونی می کنند باید بدانند ماندگاری ویروس کرونا روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صاف مانند پیشخوان مغازه‌ها باقی می ماند که بهتر است به طور مرتب دست ها را با آب و صابون شستشو دهیم.

به گزارش مهر وی در پایان افزود: به هیچ وجه غذا، میوه و مایحتاج عمومی و بسته بندی خریدهای سوپری منبعی برای آلوده شدن فرد به ویروس کرونا و عفونت محسوب نمی شوند. هنگامی که کسی از مغازه یا تره بار خرید می کند فقط پلاستیک میوه یا موادغذایی را می تواند دور بیاندازید و از میوه ها پس از شستشو استفاده کند، ویروس کرونا از طریق قطره های تنفسی منتقل می شود، انتقال ویروس کرونا نیازمند تماس نزدیک افراد با یکدیگر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.